اقدامات پیشگیرانه مقابله با کرونا در مراکز شبانه روزی روزانه انجام می شود

علی محمد عطابخش با اشاره به اقدامات بهزیستی استان یزد برای پیشگیری از ابتلا جامعه هدف بهزیستی به بیماری کرونا، اظهار کرد: از بدو انتشار ویروس کرونا در کشور کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار دربهزیستی استان تشکیل شد.

وی گفت: برای تمامی مراکز اعم از خانه سالمندان، شیرخوارگان، مراکز شبانه‌روزی، مراکز روزانه، مهدهای کودک، کمپ‌ها، مرکز سرپناه معتادین دستورالعمل تدوین و برای اجرا به مراکز بهزیستی شهرستان‌ها ابلاغ شده است.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به تعطیلی مراکز روزانه  توانبخشی و مهدهای کودک سازمان بهزیستی استان  تاپایان سالجاری اظهار داشت:  تمامی این مراکز در زمان تعطیلی ضدعفونی می‌شوند تا در صورت بازگشایی مهدهای کودک و مراکز روزانه مشکلی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان ملاقات ممنوع شده است، عنوان کرد: ضدعفونی کردن این مراکز به‌صورت روزانه در دستور کار قرار دارد.

دکتر عطابخش با اشاره به سایر اقدامات بهزیستی استان یزد در مراکز شبانه‌روزی، خاطرنشان کرد: برای بررسی عدم انتشار بیماری در این مراکز دستور عمل‌های بسیار تخصصی در دستور کار قرار دارد که به‌ تمامی مراکز ابلاغ‌ شده است و توسط کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار سازمان و همچنین متشکل از پزشکان و کارشناسان  بهزیستی استان و شهرستان رصد می‌شود.

وی از ارائه خدمات مشاوره و روانشناختی توسط مرکز مشاوره تلفنی 1480 در خصوص بحران به صورت رایگان خبر داد و گفت: باتوجه به درمعرض خطر قرار گرفتن سلامت روان جامعه بهزیستی اقدام به افزودن شیفتهای کاری این مرکز نموده است و در حال حاضر همه روز حتی ایام تعطیل این مرکز از 8 صبح تا 22 شب به ارایه خدمات مشاوره می پردازد.

مدیرکل بهزیستی استان یزد خاطرنشان کرد: روانشناسان و مشاورین بهزیستی طی سه شیفت در خصوص مدیرت استرس و اضطراب ناشی از کرونا به عموم مردم خدمات مشاوره ای ارایه می دهند.

وی  با بیان اینکه در سازمان بهزیستی کارکنانی که بیماری‌های زمینه‌ای داشتند، مقدمات دورکاری آنها فراهم شده است، گفت: پک‌های پیشگیری از بیماری کرونا در بهزیستی در اختیار کارکنان قرار گرفته است.

کد خبر 14483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد