مهلت مجوز مراکز و مسسات تحت نظارت بهزیستی تا تیر ماه 99 تمدید شد

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از مراجعه حضوری صاحبان امتیاز به ادارات بهزیستی در سطح استان ،مهلت تمدید مجوز مراکز و موسساتی که از اسفند ماه سال جاری تا خرداد سال آینده بود با یک ماه تاخیر و از تیر ماه انجام خواهد شد. لذا این مراکز و موسسات در این مدت مشکلی از جهت تمدید نخواهند داشت .


 

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه مراکز و موسساتی که فرآیند نظارتی مفتوح دارند شامل این بخشنامه نمی شوند ، اظهار کرد :  یارانه مراکز روزانه حتی در صورت تعطیلی مطابق یارانه بهمن ماه پرداخت خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات موثر تقویت و تخصیص خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ به مسئله کرونا بود که هر روزه بصورت رایگان برای مردم سراسر کشور مشاوره رایگان انجام می‌دهد، افزود : پس از تشکیل کمیته پیشگیری در ستاد بهزیستی استان در شهرستانهای تابعه نیز متناظر آن تشکیل گردیده و به فعالیت و پیشگیری مسائل مربوط به جد مشغول هستند .
این مقام مسئول عنوان کرد : تشدید نظارتهای بهداشتی بر مراکز شبانه روزی تحت پوشش و ارسال دستور العمل و بخشنامه های واصله ازسازمان بهزیستی کشور و تأکید بر پیگیری و اجرای جدی موارد آنها ، بازدید به صورت مستمر اجرا می گردد و بر حسن اجرای موارد بهداشتی و رعایت مسائل مربوط به آن نظارت می گردد و تلاش می گردد در بازدید ها پوشش مناسب و استاندارد باشد.

محمدی خاطر نشان کرد : آموزش و اطلاع رسانی به جامعه هدف جهت عدم شرکت در اجتماعات محلی و مراسمها و به منظور پیشگیری به طور مداوم ارائه می گردد همچنین جداسازی وسایل بازی در مراکز شبانه روزی شیر خوارگاه به جد دنبال می شود .

وی افزود : ارسال بخشنامه به رؤسای مراکز مبنی بر حضور پزشک و پرستار به لحاظ رعایت اصول ایمنی در مراکز ، انجام اقدامات حمایتی در کنار آگاه‌سازی بهداشتی و روانی برای گروه‌های حساس و پرریسک تحت پوشش ، ارسال مطالب آموزشی و بسته های آموزشی واصله از دانشگاه علوم پزشکی استان به تمامی واحدها و مراکز تحت نظارت بهزیستی از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از ویروس کووید 19 می باشد .

کد خبر 14477

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد