استان سمنان ا در تمامی فعالیت ها و خدمات سازمان بهزیستی تقویت خانواده و کارکردهای آن و در نهایت توانمند سازی افراد قابل مشاهده است

مدیر کل بهزیستی استان سمنان درجلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های اجرایی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان بیان داشت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان دومین جلسه شورای هماهنگی مدیران کل دستگاه های اجرایی زیر مجموعه وزارت رفاه در استان سمنان به ریاست مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان و به میزبانی اداره کل بهزیستی استان برگزار شد.

در این جلسه معاونین و روسای ستادی اداره کل بهزیستی استان نیز میزبان مدیران کل بودند .

هدف از برگزاری این جلسه اقدامات  و فعالیت های فوریتهای اجتماعی موضوع آئین نامه ارائه خدمات فوریتهای اجتماعی و برنامه های آینده استان سمنان با هدف رفع موانع و مشکلات و ارائه راهکارهای اجرایی در مرکز مداخله در بحران، فردی خانوادگی و اجتماعی  در قالب خط تلفن 123 ، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و پایگاه خدمات اجتماعی بود .

اسماعیل غنیان مدیرکل اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان : کار در بهزیستی تنها عشق لازم دارد و بدون عشق نمی توان این امر خطیر را به سرانجام رساند ، با انجام بازدیدهای که در این چند سال اخیر از مراکز و موسسات بهزیستی داشتیم به این امر دست یافته ام ، سازمان بهزیستی یکی از ارگانهای مهم در ایران است و کارکنان این سازمان همواره قابل ستایش بوده اند .

ایشان در ادامه : در چند روز آینده استان میزبان بازرسین وزارت رفاه خواهد بود و انتظار دارم مدیران کل اهمیت و جایگاه ویژه ی بر این امر داشته باشند ، دستگاه های زیر مجموعه وزارت رفاه در استان در جایگاه مناسب کشوری قرار دارند و این امر بر کسی پوشیده نیست و لازم است این زحمات و تلاش ها در قالب مستندات به مدیران و سازمان های بالا دستی ارائه شود تا بتوان زحمات و تلاش های همکاران خود را به نحوه مطلوب گزارش داد .

وی افزود : یکی از مسائل مهم و حائز اهمیت در جامعه امروزی آسیب های اجتماعی است و تنها می توان با گسترش خدمات از قبیل اورژانس اجتماعی و خدمات اجتماعی گامی موثر برداشت ، در شرایط فعلی آسیب های اجتماعی از قبیل ماهواره ، فضای مجازی و ... به درون و ارکان خانواده نفوذ کرده و باید کودکان را در مقابل این آسیب ها محفوظ داشت ، البته سازمان بهزیستی گام های مهم و موثری در این خصوص بر داشته است و برای تحقق و دست یابی به این هدف باید کمک یار و کنار این سازمان بود .

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان در ابتدا ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت و فرارسیدن هفته بهزیستی به سوابق و اهداف پیشینه تشکیل سازمان بهزیستی توسط شهید گرانقدر شهید محمد علی فیاض بخش اشاره داشت.

ایزدپور به معرفی عملکرد و فعالیتهای  سازمان بهزیستی در4 حوزه تخصصی  اموراجتماعی ، توانبخشی ، پیشگیری و توانبخشی پرداخت.

  مدیر کل بهزیستی استان سمنان استراتژی و سیاست های سازمان بهزیستی را  پیشگیری ، حمایت و توانمند سازی  دانست .

وی افزود:سازمان بهزیستی  در راستای تحقق بخشیدن به اهداف عالیه و برپایی عدالت اجتماعی و پاسداری از کیان خانواده و فراهم نمودن زمینه های استقلال و خودکفایی اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و آموزشی و در نهایت توانمند نمودن خانواده های نیازمند در همه ی حوزه های تخصصی  با دارابودن دفاتر مختلف خدمات ارائه می دهد.

وی اظهار داشت: در تمامی فعالیتها و خدمات سازمان تقویت کارکردهای خانواده با استفاده ازافزایش کیفیت زندگی و ایجاد امنیت و آرامش در جهت کنترل و کاهش آسیبها،اختلالات (ژنتیک) و پیشگیری از معلولیتها مشاهده می شود.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان اشاره داشت :طیف جامعه هدف سازمان شامل همه ی سنین از قبل از تولد تا سالمندی را شامل می شود و اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن نیروهای انسانی متخصص  همواره در جهت ارائه خدمات تخصصی به عموم است.

ایشان در اشاره به فعالیتهای حوزه پیشگیری برخورداری بیش از 6000 نفر از خدمات درمان اعتیاد در استان سمنان در قالب کمپ ها و مراکز سرپایی شلتر و مرکز DIC نام برد.

ایزدپور گفت: بیشترین مددجویان تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان در حوزه توانبخشی می باشد که تاکنون حدود 25000 نفر مددجو تحت حمایت در سطح استان شناسایی شدند.

مدیر کل  همچنین بیان داشت: یکی از راهبردهای مهم سازمان در جهت تحکیم بنیان خانواده با استفاده از آموزه های اسلامی نگهداری سالمندان در کنار خانواده ها است و در این جهت 5 مرکز روزانه سالمندی در استان وجود دارد و تلاش می شود که سالمندان با حمایت و آموزش به خانواده ها در کنار دیگر اعضای خانواده  زندگی کنند.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان حضور و مشارکت اجتماعی معلولین در جامعه را در احقاق حقوق معلولین با پیگیری این اداره کل در طرح شهید رجایی و رعایت موازین مناسب سازی در دستگاههای اجرایی موثر دانست .

و ی در پایان از تعامل بین بخشی و خرد جمعی همگان در تحقق آرمانها و اهداف عالیه سازمان بهزیستی تقدیر و تشکر کرد.

 

کد خبر 1446

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد