خط  1480  بهزیستی آماده ارائه خدمات مشاوره ای کاهش اضطراب ناشی از کرونا

خط مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی استان یزد آماده ارائه مشاوره در زمینه کاهش استرس و اضطراب همشهریان در مواقع بحرانی و استرس های ناشی از شیوع ویروس کووید 19 به صورت رایگان است .

کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت: با شیوع کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و تنش های روانی در بین  عموم هستیم که در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان یزد  از 8 صبح تا ساعت 22 شب آماده پاسخگویی به تلفن همشهریان هستند .

حسینعلی دهقانیزاده  افزود: میریت استرس، رسیدگی به فضای روانی و اجتماعی  جامعه در برابر بحران ایجاد شده در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت جسم از کروناویروس، یکی از اصل هایی است که مدنظر بهزیستی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه خط 1480 بهزیستی در سه شیفت حتی روزهای تعطیل خدمات مشاوره ای می دهد گفت:  مشاوران بهزیستی به کمک روان مردم آمده اند تا هم آرامش برای آنان ایجاد کنند و هم مستقیم و غیرمسقتیم با روش های مختلف، مدیریت بحران و هیجان را بیاموزند.

کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد افزود: مشاوران این مرکز شیوه های مواجهه فردی و جمعی با تنش بیماری کروناویروس را آموزش می دهند و راهنمایی می کنند تا مردم در فضایی آرام تر، این روزها را پشت سر بگذارند و مدیریت هیجان فردی و گروهی را نیز می توانند در طی این تماس ها و دریافت مشاوره ها، بیاموزند. 

وی افزود: مشاوران به خانواده هایی که فرزندان کوچک دارند نیز می آموزند که  چگونه صحبت کنند، چگونه رفتار کنند تا این کودکان دچار زخم های روحی و روانی نشات گرفته از رفتارهای نامناسب والدین در مقابل کروناویروس قرار نگیرند.

حسینعی دهقانیزاده افزود: در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت سلامت  جسمی از ویروس کووید ۱۹ ، حفظ آرامش و مدیریت استرس در برابر بحران ایجاد شده توسط این ویروس بسیار مهم است  .

دهقانیزاده با اشاره به اینکه خط ۱۴۸۰ در همه شهرستان‌ها و روستاهای استان قابل دسترسی است، اظهار کرد: این خط در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج و... به افراد ارائه مشاوره می‌دهد و در حال حاضر بصورت ویژه مشکلات روانشناختی مثل استرس و اضطراب  در زمینه ویروس کووید ۱۹ اقدام می نماید.

 وی با اشاره به اینکه با افزایش و شیوع  بیماری کروناویروس استرس و نگرانی نیز در افراد افزایش یافته است توضیح داد: افراد معمولاً در مورد خود، خانواده، سالمندان و فرزندان خود احساس نگرانی زیادی را می کنند. مشاوران و روانشناسان خط صدای مشاوره، به افراد اطلاعات پزشکی ارائه نمی‌دهند، اما سعی می کنند مدیریت استرس، کاهش اضطراب و نگرانی را به آنها بیاموزند.

کد خبر 14443

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد