خدمت رسانی غیر حضوری به مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: تمهیدات لازم به منظور ارایه خدمات غیرحضوری به مددجویان این اداره کل فراهم شد تا با کاهش حضور افراد در اماکن عمومی از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: تمهیدات لازم به منظور ارایه خدمات غیرحضوری به مددجویان این اداره کل فراهم شد تا با کاهش حضور افراد در اماکن عمومی از گسترش ویروس کرونا جلوگیری شود.

به گزارش پایگاه خبری کارنامه فردا ،علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان در چهارمین نشست کمیته پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر اداره کل بهزیستی استان سمنان، گفت: نخستین راهکار برای مقابله با ویروس کرونا، در منزل ماندن افراد جامعه است تا وضعیت کشور و به تبع آن استان سمنان در برابر ویروس کرونا از زرد به قرمز تبدیل نشود.

او بر توجه شهروندان به خارج نشدن از منزل تاکید و تصریح کرد: مددکاران، کلینیک‌های مددکاری، مراکز روانشناسی و مراکز مرتبط باید از طریق ایجاد ارتباط تلفنی برای رفع نیاز مددجویان اهتمام داشته باشند تا نیاز به خروج از منزل به حداقل ممکن برسد.

ایزدپور گفت: شرایط به وجود آمده نباید در امر خدمت رسانی به آحاد جامعه خللی وارد کند و همه فعالیت‌ها باید به نحو احسن انجام شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان  بر لغو همه فعالیت‌های نیازمند به خروج مددجویان از منزل تاکید و اضافه کرد: دستور لغو کلیه دیدارها و ملاقات‌های غیرضروری از طریق کمیته پیشگیری استان سمنان به مدیران و مراکز تحت نظارت ارایه شده است.

او با اشاره به اینکه مدیران مراکز ملزم به استفاده از ظرفیت‌های داخلی به منظور پرکردن اوقات فراغت مددجویان هستند، بیان کرد: قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور و از ابتدای بهمن ماه اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی آغاز شده بود و طی این مدت ۱۰ دستورالعمل تهیه و به مراکز ارسال شد.

ایزدپور اضافه کرد: پس از شیوع این ویروس در کشور و طبق گزارش ریاست سازمان بهزیستی کشور ۴۹ اقدام و فعالیت پیشگیرانه در این راستا عملیاتی شده است.

او با بیان اینکه تمام امکانات موجود به منظور آگاه‌سازی جامعه از خطر ویروس کرونا باید استفاده شود، گفت: رعایت بهداشت فردی و خارج نشدن مردم از منزل به غیر از موارد ضروری از اصلی‌ترین مواردی است که باید به آن توجه شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: نبود گزارش از وجود ویروس در مراکز نباید سبب غفلت شود و همه مدیران شهرستان‌ها باید در ۲۴ ساعت آینده از روند ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت در مراکز بازدید کرده و گزارش آن را به دبیر کمیته ارسال کنند.

ایزدپور با تاکید بر اینکه مدیران و معاونان شهرستان‌ها باید نظارت‌ها و بازدیدهای خود را با حفظ آرامش انجام دهند، گفت: با پیگیری‌های انجام شده سرانه هر نفر ٣٠٠ هزار ریال به منظور تهیه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی به حساب مراکز شبانه ریزی واریز شده است تا بتوان بخشی از هزینه‌های مراکز در این امر پوشش داده شود

کد خبر 14432

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد