عدم مشاهده ابتلا به کرونا در مراکز بهزیستی هرمزگان

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان گفت: تاکنون هیچ‌ مورد مثبت و یا حتی مشکوک به ابتلا به کرونا ویروس در مراکز تحت پوشش بهزیستی هرمزگان مشاهده نشده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر با اعلام این خبر ،  آموزش کارکنان و مسئولین مراکز غیردولتی تحت نظارت در خصوص بیماری کرونا و چگونگی کنترل شیوع آن و ارسال دستورالعمل‌های بهداشتی جداگانه‌ای متناسب با هر کدام از مراکز بهزیستی مانند کمپ‌های ترک اعتیاد اعتیاد، مراکز روزانه، مراکز شبانه، سالمندان، مهدهای کودک و شیرخوارگاه‌ها را از اقدامات کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار بهزیستی استان قبل از ورود و بروز کرونا در استان عنوان کرد .

مدیر کل بهزیستی هرمزگان سالمندان، بیماران اعصاب و روان، معتادان و کودکان مراکز اقامتی و شیرخوارگاه‌ها  را  گروه‌های آسیب‌پذیر در بحث ابتلا به این بیماری عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه این دسته بیشتر در خطر هستند برای این مراکز ملاقات‌های عمومی و بازدید کنسل شده است.

رنجبر با تاکید بر اینکه در هیچ یک از مراکز بهزیستی پذیرش جدید انجام نمی‌شود، اظهار داشت: تنها موارد خاص آن هم با حکم دادستانی پذیرش می‌شود که موارد خاص که با دستورات لازم باشد هم آزمایشات اولیه و معاینات پزشکی برای آنها انجام می‌شود و اگر نتایج بیماری کرونا منفی بود وارد مرکز می‌شوند اما دو هفته در قرنطینه خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برای مددجویان ساکن در مراکز بهزیستی اقدامات بهداشتی انجام می‌شود، تصریح کرد: همه مددجویان ساکن در این مراکز مانند مراکز شبانه کودکان، سالمندان دو بار در روز ثبت درجه حرارت انجام می‌شود و مراکز ما همه موارد بهداشتی و محدودیت ورود و خروج را کاملاً رعایت می‌کنند.

مدیر کل بهزیستی استان هرمزگان اضافه کرد : بنا به تصمیم کمیته پیشگیری از بیماریهای واگیردار بهزیستی استان و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و موافقت استانداری تمامی مهدهای کودک و مراکز روزانه توانبخشی بهزیستی استان مدتی است که تعطیل هستند .

وی با اشاره به اینکه همه ادارات شهرستانی جلسات آموزشی مسئولان فنی و پرسنل توانبخشی را برگزار کرده‌اند، افزود: همه پرسنل مراکز شهرستانی با موضوعات بهداشتی و تغذیه‌ای آشنا شده و موارد ضروری را آموزش دیده‌اند .

کد خبر 14425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد