در رسانه| پک‌های بهداشتی بین کودکان کار همدان توزیع می‌شود

مدیر روابط عمومی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه مراکز بهزیستی باید در اولویت دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرند، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کروناویروس در مراکز بهزیستی استان همدان گزارش نشده است.

حجت‌الله حاتمی در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت کودکان کار در ایام شیوع بیماری کرونا در استان همدان اظهار کرد: طی سالجاری ۱۷۰ کودک کار در استان همدان شناسایی و ساماندهی شده اند.

وی افزود: تیم های شناسایی مرکز آموزشی و حمایتی کودک و خانواده بهزیستی همدان تحت عنوان «اندیشه نیک» از ابتدای سال تاکنون فعال بوده و بسیاری از موارد لازم را به صورت چهره به چهره به کودکان کار آموزش می دهند.

حاتمی با بیان اینکه در مورد کودکان کاری که از قبل شناسایی شده اند، اقدامات و خدمات لازم به صورت غیرمستقیم و از طریق تماس تلفنی با خانواده به آنها منتقل می شود، خاطرنشان کرد: به تعداد کودکان کار استان همدان پک های بهداشتی شامل ماسک، ژل های ضدعفونی کننده و دستکش توسط سپاه استان تهیه شده و به زودی در بین آنها توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه در تمام فصول سال آموزش های خودمراقبتی به کودکان کار داده می شود، اضافه کرد: تمام مراکز شبانه روزی بهزیستی استان در این ایام فعال بوده و خدمات مربوطه را به مددجویان ارائه می دهند همچنین از طرف بهزیستی کشور ۳۰ هزار تومان به ازای هر نفر برای خرید پک های بهداشتی واریز شده است.

مدیر روابط بهزیستی استان همدان با بیان اینکه مراکز بهزیستی باید در اولویت دانشگاه علوم پزشکی استان همدان قرار گیرند، گفت: تاکنون هیچ مورد مثبتی از کروناویروس در مراکز بهزیستی استان همدان گزارش نشده است.

حاتمی با اشاره به رعایت تمام اصول بهداشتی و ایمنی در مراکز بهزیستی استان همدان بیان کرد: پذیرش مددجویان در این ایام محدود و بسیاری از آنها لغو شده است.

وی با بیان اینکه بخش قرنطینه در مراکز بهزیستی ایجاد شده است تا در صورت مشاهده مورد مثبت به سرعت فرد مبتلا را از بقیه جدا کنند، گفت: بهزیستی همدان برای انجام آزمایش کرونا به دانشگاه علوم پزشکی اعلام آمادگی کرده است.

کد خبر 14420

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد