همدان| همراهی خط تلفن 1480 همدان در شکست دادن کرونا 

مشاوره  رایگان تلفنی کاهش اضطراب "کرونا" توسط کارشناسان مرکز مشاوره تلفنی 1480 ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان همدان با رعایت نکات بهداشتی از جمله حذف پذیرایی های متداول، حفظ فاصله در بین مدعوین و پرهیز از اخذ امضای حاضرین، دوره آموزشی پیشگیری از کرونا با حضور رئیس بهزیستی شهرستان همدان و کارشناس مدعو از اداره بهداشت به همت حوزه پیشگیری بهزیستی شهرستان همدان برای تکمیل اطلاعات و پاسخ به ابهامات موجود در زمینه نحوه جلوگیری از انتشار ویروس کرونا برای کارشناسان و مسئول خط 1480 و کارشناسان حوزه پیشگیری بهزیستی برگزار شد.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان در این زمینه گفت سامانه 1480 که پاسخگوی نیازهای مشاوره ای مردم در زمینه ازدواج، مشاوره پیش از ازدواج، اعتیاد، مشکلات خانوادگی، تربیت فرزندان و موضوعات تحصیلی بود هم اکنون پاسخگوی سوالات در زمینه کاهش اضطراب ناشی از بحران کرونا نیز می باشد تا پروسه پیشگیری از ابتلا به این ویروس کامل شود.

رضا افشاری که در حاشیه این دوره آموزشی سخن می گفت افزود خط تلفن ۱۴۸۰ صدای مشاور بهزیستی هر روز از ساعت هشت صبح تا ۲۰ آماده پاسخگویی به مردم در ارتباط با شیوه های کاهش، کنترل و مهار استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا است.

وی گفت: کارشناسان سامانه ۱۴۸۰ روشهای مقابله با استرس و اضطراب را به خوبی آموزش،دیده اند ولی با توجه به شیوع کرونا که مبحث تقریبا جدیدی است نیاز بود ابهاماتشان برطرف شود تا در صورت نیاز بتوانند به نحو تخصصی تر جوابگوی سوالات تماس گیرندگان باشند.

رئیس بهزیستی شهرستان همدان گفت: هم اکنون استرس کرونا، کرونا هراسی و شایعه پیرامون کرونا همپای خود ویروس، سلامت برخی از شهروندان را تهدید می کنند که بهزیستی نیز با ارائه خدمات مشاوره ای قصد دارد سهم بیشتری در شکست دادن سریعتر کرونا داشته باشد.

 افشاری افزود: بجز این خط تلفن، مراکز مشاوره خصوصی تحت نظارت، مرکز مشاوره دولتی واقع در میدان بعثت- خیابان قهرمانی با رعایت نکات بهداشتی، خدمات مشاوره ای حضوری را به شهروندان ارائه خواهند داد.

کد خبر 14418

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد