نقش تاثیر گذاراقدامات پیشگیرانه بهزیستی استان در پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس در مراکز تحت پوشش 

مدیر کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به اقدامات این سازمان در خصوص پیشگیری از شیوع کرونا ابراز داشت: خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در بین توانخواهان بهزیستی استان گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، دکتر مرضیه فرشاد در حاشیه نشست ویژه شورای معاونین در خصوص راهکارهای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس ابراز داشت: از ابتدای اپیدمی این پدیده جلسات ویژه به صورت روزانه در ستاد بهزیستی استان و شهرستان برگزار و با استفاده از پتانسیل دانشگاه علوم پزشکی استان، جلسات آموزشی و پیشگیرانه برای تمامی گروه های هدف اجرا شد.
وی افزود: با اجرایی شدن دستور العمل های کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار استان و بهزیستی کشور و همراهی مدیران تمامی مراکز دولتی و غیر دولتی تحت پوشش، خوشبختانه تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در بین مددجویان بهزیستی استان گزارش نشده است.
مدیر کل بهزیستی استان ادامه داد: به مراکز ابلاغ شد تمام بازدیدها از مراکز بهزیستی و مرخصی افراد لغو شود و  اگر مددجویی به مرخصی برود، حتما تا پایان برطرف شدن اپیدمی باید در مرخصی بماند. 
فرشاد گفت: مهدهای کودک و مراکز توانبخشی روزانه از ابتدای اپیدمی تا کنون تعطیل هستند و ملاقات ها در مراکز بهزیستی محدود شده است.
وی افزود: تمامی دستورالعمل های پیشگیری و مراقبت از کرونا ویروس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار استان و بهزیستی کشور به صورت اختصاصی و عمومی به تمامی مراکز تابعه ابلاغ شده است و سعی شده است با اعمال محدودیت های قانونی، از ترددهای غیر ضروری در مراکز دولتی و غیردولتی تحت پوشش جلوگیری شود.
فرشاد ادامه داد: به تمامی مراکز ابلاغ شده است که اگر مورد مشکوکی از نظر ویروس کرونا بین توانخواهان مرکز وجود داشته باشد از بقیه جدا شوند و به اتاق قرنطینه روند تا در نهایت به مراکز بهداشتی منتقل شوند.
مدیر کل بهزیستی استان در پایان با اشاره به حضور رواشناسان خبره در سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰، گفت: این سامانه آماده ارایه مشاوره های روانشناسی تخصصی در راستای کاهش مشکلات روحی و روانی ناشی از استرس بیماری کرونا به مردم در سراسر استان است. این سامانه در حال حاضر از ساعت 8 صبح تا ساعت 20 در حال خدمات رسانی است و ظرف دو سه روز آینده ساعت فعالیت آن تا ساعت 23 افزایش می یابد.

کد خبر 14376

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد