تا کنون گزارشی از ابتلا به کرونا در مراکز نداشتیم

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار بهزیستی استان تهران گفت: با اطلاع رسانی و آگاه سازی مددجویان و تاکید بر رعایت مباحث بهداشتی خوشبختانه تاکنون مورد مبتلایی به ویروس کرونا در مراکز زیر نظر این نهاد گزارش نشده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، «امین شاهرخی» گفت: اطلاع رسانی هایی که در سطح گسترده در جامعه انجام شده، به آگاه سازی مردم به ویژه مددجویان کمک کرده است. از همین رو، با رعایت نکات بهداشتی و استفاده از مواد ضدعفونی، تاکنون هیچکس در میان مددجویان مراکز بهزیستی به این ویروس مبتلا نشده است.

وی افزود: ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید مواد ضدعفونی کننده و وسایل بهداشتی در مراکز کاهش آسیب و سرپناه های شبانه اعتیاد اختصاص یافته است و با تهیه این مواد، هیچ گونه کمبودی در این زمینه در حال حاضر وجود ندارد.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار بهزیستی استان تهران با تاکید بر اینکه بیش از سه هزار مرکز نگهداری و تجمع مددجویان بهزیستی در استان تهران وجود دارد، گفت: از کودک چند روزه تا سالمندان در مراکز نگهداری، خدمات دریافت می کنند که برای خرید وسایل ضد عفونی کننده و ... مبلغی به طور سرانه به این مراکز اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: همچنین مراکزی از جمله مهدهای کودک تعطیل و ملاقات ها در مراکز بهزیستی محدود شده است و با کاهش تردد مردم شاهد مراقبت ها و رعایت اصول بیشتر بهداشتی هستیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: بر اساس مصوبه های کمیته پیشگیری از بیماری های واگیردار بهزیستی، تمهیداتی در حوزه های پیشگیری، کنترل و درمان برای مددجویان بهزیستی برنامه ریزی شده  و اقدامات آموزشی برای استفاده از وسایل بهداشتی برای مدیران مرکز صورت گرفته است. علاوه بر آنها، اتاق قرنطینه نیز در همه مراکز ایجاد شده است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار بهزیستی استان تهران  از جامعه مددجویان استان تهران درخواست کرد تا اطلاع ثانوی ضمن توجه به نکات بهداشتی، تنها در صورت ضرورت از خانه خارج شوند.

تاکنون مجموع ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به ۲ هزار و ۳۳۶ نفر و فوتی به ۷۷ نفر رسیده است و ۴۳۵ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

کد خبر 14370

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد