چهارمین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان

علیرضا ایزدپور رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان : قبل از شیوع این ویروس در کشور و از ابتدای بهمن ماه اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی شروع شده است و طی این مدت ۱۰ دستورالعمل تهیه و به مراکز استان ها ارسال شده است و پس از شیوع این ویروس در کشور و طبق گزارش ریاست سازمان بهزیستی کشور ۴۹ اقدام و فعالیت پیشگیرانه در این راستا عملیاتی شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان چهارمین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد .

این جلسه به ریاست علیرضا ایزدپور مدیرکل و به دبیری سید نظام الدین زرگری و با حضور رابطین ستادی و روسای شهرستان ها تابعه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد .

چهارمین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان پیرو برگزاری ستاد مقابله با کرونا استان در محل استانداری و تاکید ویژه استاندار استان در خصوص مراکز تحت نظارت بهزیستی به ویژه مراکز شبانه روزی و سالمندان در ستاد اداره کل برگزار گردید .

علیرضا ایزدپور رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان : ضمن تقدیر و تشکر از تلاش های خستگی ناپذیر اعضای کمیته ، گزارشی از جلسه ستاد مقابله با کرونا استان در محل استانداری داشتند و توجه ویژه و سخنان استاندار درخصوص مراکز تحت نظارت بهزیستی به ویژه مراکز شبانه روزی و سالمندان و اشاره به ارائه گزارش ایشان در خصوص اقدامات پیشگیرانه اداره کل بهزیستی استان در بحت ویروس کرونا در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در استانداری ابراز داشتند : استراتژی اول استان در مقابله با شیوه ویروس کرونا ، در منزل ماندن افراد جامعه است و کنترل استان در وضعیت زرد کشوری و عدم تبدیل شدن استان از وضعیت زرد به قرمز است .

وی افزود : در شرایط فعلی باید از تمام امکانات موجود بمنظور آگاهسازی جامعه از خطر ویروس کرونا استفاده کرد و رعایت بهداشت فردی و عدم خروج مردم از منزل به غیر از موارد ضروری یکی از اصلی ترین موارد است .

ایزدپور گفت : بهزیستی استان سمنان ۳۷ مرکز در قالب مراکز شبانه روزی و نگهداری فرزندان در حوزه های توانبخشی ، اجتماعی و پیشگیری را تحت نظارت دارد که تا امروز هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا گزارش نشده است و این عدم گزارش نباید باعث غفلت در امور مربوطه شود و کلیه روسای شهرستان ها در ۲۴ ساعت آینده از روند ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت در مراکز بازدیدی را داشته باشند و گزارش مربوطه را کتبا به دبیر کمیته اعلام نمایند . معاونین و روسای شهرستان ها کلیه نظارت ها و بازدید ها را باید با حفظ آرامش انجام شود .

رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان گفت : با پیگیری های انجام شده سرانه هر نفر سیصد هزار ریال بمنظور تهیه مواد ضدعفونی کننده و بهداشتی به حساب مراکز شبانه ریزی واریز شده است تا بتوان بخشی از هزینه های مراکز در این امر پوشش داده شود .

وی ادامه داد : یکی دیگر از دغدغه های ما سلامت و تهیه اقلام ضدعفونی کننده و بهداشتی برای جامعه هدف تحت حمایت است که با پیگیری سازمان بهزیستی کشور و از طریق بنیاد مستضعفان کشور قرار به تامین نیازهای جامعه هدف در این بخش شده است .

ایزدپور گفت : قبل از شیوع این ویروس در کشور و از ابتدای بهمن ماه اقدامات پیشگیرانه سازمان بهزیستی شروع شده است و طی این مدت ۱۰ دستورالعمل تهیه و به مراکز استان ها ارسال شده است و پس از شیوع این ویروس در کشور و طبق گزارش ریاست سازمان بهزیستی کشور ۴۹ اقدام و فعالیت پیشگیرانه در این راستا عملیاتی شده است .

وی تصریح کرد : تمام تلاش در شرایط فعلی عدم خروج مردم از منزل است و در این راستا انتظار می رود کلیه مددکاران ، کلینیک های مددکاری و مراکز روانشناسی و مراکز مرتبط با ایجاد ارتباط تلفنی و رفع نیاز مددجویان از این طریق امکان عدم خروج از منزل را برای ایشان تهیه نمایند و پیرو تاکیدات گذشته نباید شرایط فعلی خللی در امر خدمت رسانی به آحاد جامعه شود و کلیه فعالیت ها باید به نحو احسنت انجام شود .

ایشان در پایان : کلیه اقدامات و فعالیت های فوق برنامه که نیاز به خروج مددجویان از مراکز را دارد باید لغو گردد و مدیران مراکز ملزم به استفاده از ظرفیت های داخلی بمنظور پر کردن اوقات فراغت مددجویان هستند و در این راستا دستور لغو کلیه دیدار ها و ملاقات های غیر ضروری را از طریق کمیته پیشگیری استان به روسا و مراکز تحت نظارت داده شده است .

کد خبر 14357

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد