خانواده ها نسبت به ایجاداضطراب ناشی از بیماری کرونا بین کودکان هوشیار باشند

مدیرکل بهزیستی ایلام با اشاره به شیوع ویروس کرونا و هراس بین مردم گفت: خانواده‌ها بویژه والدین باید آگاهی کامل داشته تا زمینه ایجاد اضطراب و استرس ناشی از این بیماری را بین کودکان فراهم نکنند.

به گزارش روابط عمومی  اداره کل بهزیستی ایلام،ز هرا همتی  با اعلام این مطلب گفت:  والدین بایدتلاش کنند تا افکار سالم را جایگزین افکار ناسالم بین کودکان کرده و برای مقابله با این ویروس معقولانه و منطقی عمل کنند.

وی ناچیز انگاری و فاجعه انگاری را جز افکار ناسالم دانست و ادامه داد: در وضعیت کنونی افکار سالم باید جایگزین افکارناسالم شده و در مورد این بیماری نیز نه ناچیز انگاری کرد و نه آن را تبدیل به فاجعه کرد، بطوریکه ویروس کرونا را به‌عنوان یک بیماری که قابل پیشگیری و کنترل است در نظر گرفته و واقعیتهای این بیماری را بپذیریم.

مدیر کل بهزیستی ایلام با اشاره به تاکید مسئولان بهداشتی بر رعایت بهداشت فردی ادامه داد: این مسئله نباید به وسواس در خانواده‌ها تبدیل شده و این ترس و وسواس را به کودکان منتقل کنند.

وی اظهار کرد: در این زمینه نباید ترس غیر منطقی داشت چرا که وجود این اضطراب موجب شده سیستم ایمنی بدن تضعیف و تاثیر نامناسبی بر روی بدن بگذارد.

همتی با تاکید بر اینکه والدین باید منطقی در این زمینه برخورد کنند گفت: چنانچه رویکرد ناسالم در خانواده ها حاکم شود زمینه اضطراب و استرس پایدار بین کودکان به وجود می آید. وی وابستگی شدید به والدین، دلواپسی، گوشه گیری، پرخاشگری، خیس کردن رختخواب و غیره را از نشانه های اضطراب در کودکان برشمرد.

#حمایت و توجه به از کودکان مهمترین وظیفه کنونی والدین 

وی در ادامه مهمترین وظیفه والدین در شرایط کنونی را دو راهکار حمایت ویژه از کودکان و همچنین توجه زیاد به آنها عنوان کرد.

وی اضافه کرد: والدین در وضعیت کنونی و برای کاهش اضطراب بین کودکان باید بیش از گذشته با آنها برخوردهای مهربانانه داشته، در برخورد با آنها صبور باشند، دلگرمی به آنها بدهند، با آنها کتاب بخوانند ، ورزش و بازی کنند، آلبومهای خانوادگی را با هم نگاه کنند و در مجموع مدت زمان بیشتری را در کنار کودکان خود بگذرانند.

مدیر کل بهزیستی ایلام اظهار کرد :چنانچه یکی از والدین به علت ابتلا به این بیماری بستری شود باید ارتباط با کودکش قطع نشده، به صورت تلفنی تماس با او برقرار کرده و به شکلی قابل فهم متاسب سن کودک روند درمانی برای کودک توضیح داده شود.

#در جهت کاهش اضطراب از کودکان ایده بخواهید

وی یکی دیگر از راه های کاهش اضطراب بین کودکان در مواقع بحران و ترس را ایده خواستن از آنها عنوان کرد و گفت: در این مواقع میتوان از آن ها ایده هایی برای فعالیتهای مختلف خواسته به طور نمونه از او بخواهید چند روش پیشگیری را در خصوص این بیماری توضیح یا انجام دهد تا بدین طریق به تقویت اعتماد به نفس و کاهش اضطراب آنها کمک شود.

وی همچنین افزایش فعالیت‌های بدنی و انواع بازی ها و سرگرمی ها را در کاهش اضطراب بین کودکان در مواقع بحرانی تاثیرگذار دانست.

مدیرکل بهزیستی ایلام گفت: اضطراب کودکان در روند تحصیلی آنها، ایجاد ترس های مداوم، وسواسی و در مجموع اخلال در سلامت روانی و در نهایت تضعیف سیستم ایمنی بدن آنها تاثیر گذارا است.

وی از والدین خواست در شرایط کنونی بیش از گذشته در کنار فرزندان بویژه کودکان بوده تا سلامت روانی آنها حفظ و در آینده با مشکل مواجه نشوند.

کد خبر 14354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد