فعالیت خط مشاوره بهزیستی جهت رفع استرس ویروس کرونا

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : خط مشاوره تلفنی 1480 بهزیستی آماده ارائه مشاوره در زمینه کاهش استرس و اضطراب همشهریان در مواقع بحرانی و استرس های ناشی از شیوع ویروس کووید 19 به صورت رایگان است .


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه با شیوع  کرونا ویروس در کشور شاهد افزایش اضطراب و تنش های روانی در بین  عموم هستیم که در همین راستا مشاوران و روانشناسان بهزیستی استان زنجان از 8 صبح تا ساعت 20 آماده پاسخگویی به تلفن همشهریان هستند .
وی افزود : در کنار مراقبت های بهداشتی برای حفاظت سلامت  جسمی ازویروس کووید ۱۹ ، حفظ آرامش و مدیریت استرس در برابر بحران ایجاد شده توسط این ویروس بسیار مهم است  .

    وی افزود : رعایت تکنیک های رفع استرس، افزایش اطلاعات فردی ، ارتقاء سواد رسانه و کنترل هیجانات فردی دراین ایام  باید مورد توجه قرار گیرد.
 محمدی با اشاره به اینکه خط ۱۴۸۰ در همه شهرستان‌ها و روستاهای استان قابل دسترسی است، اظهار کرد: این خط در خصوص مسائل مختلف از جمله کودکان و نوجوانان، مسائل تحصیلی، تربیتی، خانوادگی، ازدواج و ...به افراد ارائه مشاوره می‌دهد و در حال حاضر بصورت اختصاصی  مشکلات روانشناختی مثل استرس و اضطراب  در زمینه ویروس کووید ۱۹ اقدام می نماید که در این زمینه می‌توان از مشاوران این خط کمک گرفت
 وی با اشاره به اینکه با افزایش و شیوع  بیماری کروناویروس استرس و نگرانی نیز در افراد افزایش یافته است توضیح داد: این افراد معمولاً در مورد خود، خانواده، سالمندان و فرزندان خود احساس نگرانی زیادی را می کنند. مشاوران و روانشناسان خط صدای مشاوره، به افراد اطلاعات پزشکی ارائه نمی‌دهند، اما سعی می کنند اضطراب و نگرانی آنها را کنترل کنند .

کد خبر 14351

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد