مراکز ترک اعتیاد جهت پیشگیری از کرونا پذیرش جدید ندارند

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور گفت: مراکز ترک اعتیاد تا حد امکان پذیرش جدید ندارند مگرآنکه مورد خاص و ویژه ای باشد.

 فرید براتی سده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:  معتادان در مراکز ترک اعتیاد می توانند به طور داوطلبانه ترخیص شوند و اگر بهبود یافتند و ترخیص شدند، مراکز دیگر مورد جدیدی تا حدامکان پذیرش نخواهد کرد.

وی ادامه داد:  معتادانی که در مرکز هستند همچنان باقی می مانند اگر مورد مشکوکی از نظر ویروس کرونا بین آنها وجود داشته باشد از بقیه جدا می شوند و به اتاق قرنطینه می روند تا به مراکز بهداشتی منتقل شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تشکیل ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر در مراکز ماده ۱۶، و ۱۴ هزار نفر در مراکز تبصره دو نگهداری می شوند.

براتی سده یادآور شد: هزار و ۲۰۰ مرکز اقامتی –کمپ- در کشور فعالیت دارد که ۴۴۷ مرکز از این تعداد در رابطه با مراکز تبصره ۲ با بهزیستی همکاری دارند.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۰۴ شلتر یا سرپناه، ۲۵ مرکز توانمند سازی، ۴۰ مرکز درمانی اجتماع محور موسوم به تی سی، ۲۰ مرکز ماده ۱۶، هزار و ۱۰۰ مرکز سرپایی و ۱۴۵ مرکز کاهش آسیب موسوم دی آی سی در کشور فعالیت دارند.

مراکز ماده ۱۶، مراکز ترک اعتیاد اجباری برای نگهداری و ارائه خدمات به معتادان بی خانمانی است که به طور علنی در خیابان ها به مصرف مواد می پردازند. مراکز تبصره ۲ نیز که در کنار این مراکز ایجاد شده اند، مراکز صیانت و توانمندسازی از معتادان متجاهر بهبود یافته هستند.

کد خبر 14347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =