خراسان رضوی| ساختمان جدید مرکز قرنطینه حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان افتتاح شد

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح مرکز قرنطینه حوزه آسیب‌های اجتماعی زنان، گفت: سن آسیب‌های اجتماعی در کل کشور به زیر ۳۰ سال رسیده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی خراسان رضوی، "حبیب‌الله مسعودی‌فرید" معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در حاشیه افتتاح مرکز قرنطینه حوزه آسیب های اجتماعی زنان در مشهد، گفت: خراسان رضوی از پیشگامان پیشگیری از آسیب های اجتماعی می باشد.

دکتر مسعودی فرید ادامه داد: آسیب های اجتماعی در کلان شهرها بیشتر دیده می شود و خراسان رضوی از این موضوع مستثنی نیست.

وی بیان کرد: خدمات اختصاصی می تواند اثربخشی اقدامات را بالاتر ببرد.وی با اشاره به این که زمانی که آسیب اتفاق می افتد نزدیک کردن شرایط یه وضعیت قبلی کار دشواری است گفت: بنابراین حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی موضوع مهمی است که باید بیشتر یه آن پرداخته شود.

وی با تصریح این موضوع که تغییر سن آسیب های اجتماعی در کل کشور به سن زیر ۳۰ سال رسیده است گفت: باید مردم را به آموزش در راستای مواجه با مشکلات و معضلاب از طریق رسانه ها ترغیب کنیم و آنها را با جلوگیری از آسیب های اجتماعی آشنا کنیم.

وی با تاکید بر این که طلاق نباید اتفاق بیفتد و در صورت رخ داد باید نحوه برخورد با فرزند بعد از طلاق آموزش داده شود علام کرد: در کشورهای توسعه یافته دوره های آموزشی والدگری بعد از طلاق برای زوجین برگزار می شود تا از اسیب های فرزندان جلوگیری شود

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در افتتاح از مرکز قرنطینه ده دی اظهار داشت: این مرکز با عنوان مرکز قرنطینه و پذیرش حوزه آسیب های اجتماعی زنان است.

دکترپوریوسف بیان کرد: این مرکز در گذشته در اختیار بخش خصوصی بود که به بهزیستی بازگردانده و با تکمیل تجهیزات به این مکان منتقل شد.وی عنوان کرد: مرکز قرنطینه و پذیرش حوزه آسیب های اجتماعی زنان بهزیستی دارای ۱۷۰۰ متر فضای باز و ۵۷۰ متر عرصه و ساختمان می باشد، همچنین ۱۰ اتاق برای خدمات خوابگاهی و تخصصی دارد.

وی افزود: این مرکز ماهانه به طور میانگین ۲۰ نفر پذیرش و به همین تعداد خروجی دارد.وی با اشاره به این که تا ۴۰ نفر ظرفیت پذیرش داریم اذعان کرد: دوسوم افراد مورد پذیرش در مرکز از طرف دستگاه قضایی و یک سوم از طریق مراکز مداخله و اورژانس اجتماعی منتقل می شوند.وی با اشاره به این که بیشتر زنان مورد پذیرش در اینجا از نظر خوانوادگی وضعیت خوبی ندارند گفت: هزینه ساخت و تجهیز این مرکز بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان است.وی یادآور شد: در سه ماه گذشته ۶۴ نفر در مرکز پدیرش و ۴۵ نفر ترخیص شدند.همچنین خدمات مددکاری برای ۵۶۷ نفر و خدمات روانشناسی برای ۵۰۶ نفر ارائه شده است.

کد خبر 1434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد