با کنترل نگرانی مانع تضعیف بدن کودکتان در برابر کروناویروس شوید

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان تهران از خانواده‌های دارای کودک خواست تا با کنترل نگرانی‌های ناشی از کروناویروس موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن کودکان نشوند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، امین شاهرخی با بیان اینکه کودکان نیز مانند بزرگسالان احتمال ابتلا به بیماری کوید ۱۹ را دارند، گفت: با این حال شدت این بیماری در کودکان نسبت بزرگسالان کمتر است. برای مثال وقتی کودکی آبله مرغان می‌گیرد افراد نگران نمی شوند، اما وقتی یک بزرگسال می گیرد همه نگران عوارض این بیماری هستند. در خصوص بیماری کویید ۱۹ نیز این مساله صادق است.

وی با بیان اینکه کودکان هم به این ویروس مبتلا می‌شوند اما علائم کمتری دارند و سریع‌تر بهبود پیدا می‌کنند، اظهار کرد: تا کنون نیز هم مرگی در سن کودکان گزارش نشده است.

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیردار بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه تاکنون موردی از ابتلا در مهدهای کودک استان قبل از تعطیلی آنها گزارش نشده است، تصریح کرد: البته قبل از شیوع کرونا هم براساس دستورالعمل‌های بهزیستی، مهدهای کودک از پذیرش کودکان مبتلا به سرماخوردگی امتناع می‌کردند.

شاهرخی ادامه داد: شیوع این ویروس واقعیت است و باید آن را جدی بگیریم اما باید مراقب بار روانی کودکان باشیم. به طوریکه افزایش این نگرانی کارایی سیستم ایمنی بدن آنها را کاهش می‌دهد و در انجام کارهای روزمره نیز اختلال ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه استرس و مسائل روحی روانی باعث کاهش سیستم ایمنی بدن می‌شود و بدن را برای ابتلا به کروناویروس و بقیه بیماری‌ها آماده می‌کند، ادامه داد: آگاهی رسانی برای افزایش اطلاعات افراد باید صورت بگیرد تا حتی ابتلا به یک سرماخوردگی ساده باعث اضطراب بیش از حد در آنها  نشود. به همین دلیل افراد باید بدانند که فقط  در صورت تشدید علائم تب یا سرفه افراد باید اقدامات لازم را در خصوص این بیماری انجام دهند.

کد خبر 14302

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد