لزوم شتاب شهرداری تهران برای واگذاری ۸ مرکز بهاران به بهزیستی

استاندار تهران بر لزوم واگذاری ۸ مرکز بهاران توسط شهرداری تهران به بهزیستی تاکید کرد و افزود: شهرداری تهران باید به وظایف قانونی خود عمل کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل به نقل از ایسنا، «انوشیروان محسنی‌بندپی» استاندار تهران در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران، گفت: باید بررسی دقیقی انجام شود و اقدامات در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر را مورد پایش قرار دهیم که چه میزان اثربخش و کارا بوده و اگر به درستی اقدامات صورت نگرفته روش‌ها و راه‌ها را مورد بازنگری قرار دهیم.

استاندار تهران، افزود: استمرار و تنظیم جلسات باید به سمت و سویی هدایت شود که معضل آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا کند و در این راستا باید راهکارهای علمی و تخصصی تبیین شود. یکی از دستگاه‌هایی که درخصوص ساماندهی معتادان متجاهر و مقابله با این پدیده اقداماتش بسیار موثر است شهرداری تهران است که باید بر اساس آیین نامه و قانون عمل کند.

وی، ادامه داد: در خصوص ساماندهی کودکان کار تصمیم‌گیری‌های لازم انجام شده و مقرر شده 8 مرکز بهاران شهرداری تهران به سازمان بهزیستی واگذار شود که باید در این حوزه اقدامات لازم هر چه زودتر انجام شود.

محسنی‌بندپی، تصریح کرد: اگر دستگاه و معاونت دیگری باید تعامل و همکاری بیشتری داشته باشد باید اعلام شود تا استانداری پیگیری کند قطعاً تحویل یک ساختمان خشک و خالی، کاری از پیش نمی‌برد و باید اقدامات شهرداری تهران به صورت کامل انجام شود.

استاندار تهران، ادامه داد: باید سازمان فنی و حرفه‌ای پای کار بیاید و در این حوزه کمک‌های لازم را انجام دهد.

وی تاکید کرد: اگر معتادان حرفه‌ای دور زدن قانون را یاد بگیرند قطعاً با مشکلات بسیاری مواجه خواهیم شد. واقعیت این است که باید به ترک اعتیاد آنها کمک کنید و آنها را رها نکنید. در این مسیر با سازمان بهزیستی کشور مکاتبات لازم انجام شده تا علت عدم صدور مجوز مرکز فشافویه مجهز شود.

استاندار تهران ادامه داد: اخیراً حدود ۲۵۰ نفر از کودکان کار را جمع آوری کردیم که ۱۸۹ نفر از آنها تبعه افغانستانی هستند و این کودکان به صورت فردی از کابل و هرات به تهران قاچاق شده‌اند. باید همراه صیانت از حقوق کودکان روش‌های بازدارنده نیز مدنظر قرار گیرد و با مافیای قاچاق کودکان به شدت برخوردشود.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری نسبت به تحصیل کودکان اتباع غیر مجاز توجه داشتند ولی اگر کودکان آنها تحصیل نمی‌کنند باید از کشور خارج شوند چرا که در دام یک مافیای قاچاق کودک قرار می‌گیرند. بنابراین باید از همه روش‌های قانونی برای برخورد با این باندهای مافیایی بهره بگیریم.

کد خبر 1428

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =