برگزاری سومین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار

ایزدپور : با پیگیری های انجام شده توسط سازمان بهزیستی کشور سرانه ۳۰۰ هزار ریالی به ازای هر فرد به مراکز شبانه روزی و روزانه بمنظور تهیه مواد ضدعفونی کننده و تهیه ماسک به مراکز تخصیص داده شده است .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان سومین جلسه کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان با دستور کار ارائه گزارش عملکرد و طرح سوالات و مشکلات پیرامون شیوع ویروس کرونا برگزار شد .

این جلسه به ریاست علیرضا ایزدپور و دبیری سیدنظام الدین زرگری و با حضور رابطین معاونت های ستادی ، رابطین و روسای شهرستان های سمنان ، مهدیشهر و سرخه و شرکت روسای شهرستان های شاهرود ، میامی ، دامغان ، گرمسار و آرادان از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد .

علیرضا ایزدپور رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان : ایشان در ابتدا ضمن قدردانی از شرکت کلیه اعضاء ابراز داشتند : با عنایت به تاکید کلیه مسئولین کشوری یکی از سخت ترین هفته های مبارزه با ویروس کرونا را پیش رو داریم که با حفظ آرامش و نکات بهداشتی می توانیم به سلامت هفته را پشت سر بگذاریم ، سعی شود در این هفته از برگزاری جلسات غیر ضروری صرفه نظر شود ، بصورت مستمر از مراحل ضدعفونی کردن و رعایت بهداشت و عوامل خطر ساز در شیوع بیماری در محیط کار و مراکز تحت نظارت بازدید به عمل آید . طبق مصوبات کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان ، تعطیلی مهدهای کودک ، مراکز روزانه و حرفه آموزی توانبخشی استان تا روز دوشنبه مورخ ۱۲ اسفند ماه تمدید شده است .

وی افزود : با پیگیری های انجام شده توسط سازمان بهزیستی کشور سرانه ۳۰۰ هزار ریالی به ازای هر فرد به مراکز شبانه روزی و روزانه بمنظور تهیه مواد ضدعفونی کننده و تهیه ماسک به مراکز تخصیص داده شده است و با اطلاع وزارت بهداشت از امروز توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک در داروخانه ها در سطح کشور انجام خواهد شد و در دسترس حاد جامعه قرار می گیرد . در شرایط فعلی حفظ آرامش و رعایت بهداشت فردی یکی از مهمترین عوامل پیشگیری در شیوع ویروس کرونا است و تاکید بر ماندن در منزل و عدم حضور در جامعه در موارد غیر ضروری است .

ایزدپور گفت : در جلسات قبل نیز و طبق بیانه ارائه شده توسط روابط عمومی تاکید بر حضور همکاران دارای علائم سرماخوردگی یا ویروس کرونا و همکارانی که دارای بیماری قلبی ، ریوی و تنفسی هستند در منزل تا پایان هفته شده است و این عدم حضور در محل کار نیاز به استعلاجی نخواهد بود و تنها باید با هماهنگی مسئول مستقیم انجام شود و در این جلسه از معاونین و روسای شهرستان ها خواسته می شود نهایت همکاری را با پرسنل انجام گیرد .

وی افزود : طبق گزارش کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار سازمان بهزیستی کشور تا کنون هیچ نوع گزارشی از مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی در سطح کشور مبنی بر اعلام مشاهده ویروس کرونا در مراکز داده نشده است و این گزارش در استان سمنان و مراکز تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان تصدیق می گردد .

رئیس کمیته پیشگیری از شیوع بیماری های واگیردار اداره کل بهزیستی استان سمنان در ادامه : در شرایط فعلی بمنظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا هیچ پذیرشی در مراکز تحت نظارت انجام نخواهد شد جزء در شرایط ویژه و با حکم قضایی و دستور عدم ملاقات و دیدار غیر ضروری صادر شده است ، روسای شهرستان های تابعه طبق سنوات گذشته نظارت و بازدید از مراکز و نحوه رعایت نکات بهداشتی و ضد عفونی را مستمر انجام دهند و مراکز در آمادگی کامل در خصوص شیوع ویروس کرونا باشند و یک محل مناسب بمنظور ایجاد اتاق قرنطینه در شرایط مشاهده ویروس کرونا را داشته باشند . روسای شهرستان ها بمنظور تهیه اقلام بهداشتی و ضدعفونی پیگیری و تعامل بیش از پیش با دانشگاه علوم پزشکی داشته باشند تا بتوانند موارد مورد نیاز مراکز را تهیه و در اختیار آنان قرار گیرد  .

ایزدپور گفت : ضمن تقدیر و تشکر از کلیه معاونین ، روسای شهرستان ها و رابطین ، انتظار می رود کلیه مباحث ، مصوبات و دستورالعمل های ابلاغی در اسرع وقت در اختیار و اطلاع همکاران در سطح استان رسیده شود ، ایشان در ادامه ابراز داشتند یکی دیگر از وظایف مهم رابطین دریافت نقطه نظارات ، پیشنهادات و مشکلات پرسنل و بیان آن در کمیته پیشگیری است تا بتوان با خرد جمعی و همراهی همکاران شرایط فعلی را پشت سر گذاشته و سال پر از سلامتی و شادکامی را شروع کنیم .

وی افزود : عموم جامعه می توانند با تماس به سامانه ۱۹۰ کلیه سوالات خود را پیرامون ویروس کرونا مطرح نمایند و طبق بیان کلیه متخصصین امر استفاده از ماسک و دستکش در مواردی مورد نیاز است که در ارتباط با شخص دارای علائم بیماری باشد و همانطور که بیان شد حفظ آرامش و رعایت بهداشت فردی مهمترین عامل در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا است .

در ادامه جلسه روسای شهرستان ها و رابطین ستادی به ارائه گزارش از عملکرد در حوزه پیشگیری ، آموزش و آگاه سازی از ویروس کرونا پرداختند و مطرح کردن سوالات ، پیشنهادات و مشکلات حوزه کاری خود که  مباحث مطرح شده توسط رئیس و دبیر کمیته پاسخ داده شد .

کد خبر 14253

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد