برگزاری جلسه ستاد مدیریت بحران بهزیستی آذربایجان غربی به ریاست رئیس دبیرخانه مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور

مدیر کل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای مدیریت بحران آذربایجان‌غربی که با حضور مدیر کل بهزیستی استان و معاونان این اداره کل برگزار شد، گفت: تلاش می‌شود با همراهی و همدلی خیرین دغدغه‌های زلزله‌زدگان قطور را کاهش دهیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی آذربایجان‌غربی، محمدرضا کاظم زاده به تدوین پروتکل مدیریت بحران در سازمان بهزیستی کشور اشاره کرد و گفت: همسو با ابلاغ قانون مدیریت بحران به دستگاه‌های اجرایی، پروتکل مدیریت بحران با توجه به رسالت سازمان بهزیستی کشور تدوین شده و در صورت تصویب در شورای مدیران به استان‌ها ابلاغ می‌شود.

کاظم‌زاده افزود: در این پروتکل فعالیت‌های حوزه‌های مختلف به تفکیک مشخص شده است.

مدیر کل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از تأسیس مراکز مثبت زندگی با هدف برون‌سپاری بخشی از خدمات سازمان بهزیستی خبر داد و تصریح کرد: این خدمات شامل ثبت درخواست مددجویان، ارجاع به مراکز بالاتر و سایر دستگاه ها، شناسایی فعال جامعه هدف، انجام استعلامات، پیگیری های مورد نیاز جهت صدور پروانه فعالیت مراکز و ... است.

وی ضمن تشکر و قدردانی از پیگیری مدیرکل بهزیستی استان در برگزاری جلسات مدیریت بحران، خواستار تشکیل جلسات مدیریت بحران به صورت ماهانه  و گسترش برنامه‌های آموزشی و مانور با محوریت موضوع‌های پدافند غیرعامل شد و گفت: انتظار می‌رود آمادگی تیم‌های محب،   توانبخشی و مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی و کیفیت خدمات به جامعه‌ هدف با گسترش مباحث آموزشی ارتقا یابد.

کاظم‌زاده بر ایمن‌سازی مراکز تحت نظارت بهزیستی تأکید کرد و افزود: لازم است کارشناسان در بازدید و نظارت‌های راهبردی با دیدگاه‌های تخصصی و پدافند غیرعامل موارد خطرآفرین را به مدیران مراکز هشدار دهند.

مدیر کل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که همواره امکان جابه‌جایی مددجویان فراهم باشد، گفت: لازم است مدیران مراکز نیازهای اولیه را به اندازه یک هفته ذخیره کنند.

کاظم‌زاده، تعیین انبار مرکزی برای مدیریت بحران و توزیع عادلانه کمک‌های مردمی را ضروری دانست و افزود: استفاده از ظرفیت‌های بومی و خیرین و تعامل با دستگاه‌های اجرایی به ویژه بنیاد مسکن برای مدیریت بحران توصیه می‌شود.
وی همچنین به ابلاغ قانون مدیریت بحران به دستگاه های اجرایی اشاره و بر ضرورت اجرایی نمودن آن تاکید کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در مناطق زلزله زده قطور خوی تصریح کرد: حضور بموقع و ارائه خدمات اجتماعی و توانبخشی در قالب تیم های محب در مناطق زلزله زده در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر سعید فریور همچنین گزارشی از اقدامات و میزان آمادگی واحدهای تحت پوشش در خصوص کرونا ویروس ارائه کرد و افزود: در جلسات مختلف راهکارهای پیشگیری از ابتلای به این ویروس بررسی و به واحدهای تحت نظارت و ادارات تابعه طبق مصوبات ستاد ملی ابلاغ می شود.

کد خبر 14213

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد