آشنایی کارکنان بهزیستی گلستان با بیماری های واگیردار و کرونا ویروس و راه های پیشگیری از آن

به منظور آشنایی کارکنان بهزیستی گلستان با بیماری های ویروسی و کرونا ویروس و راههای پیشگیری و مقابله با آن، دوره آموزشی یکروزه ویژه مسئولین و کارکنان بهزیستی صبح امروز پنجشنبه 8 اسفندماه با حضور دکتر دهقان- معاون امور توانبخشی و دبیر کارگروه سلامت بهزیستی گلستان در محل سالن آموزش این اداره کل برگزارشد.

 دراین دوره آموزشی،دکتر دهقان با اشاره به تاریخچه بروز و شیوع بیماری های ویروسی شدید مانند: سارس،مرس و کرونای جدید گفت: برآوردهای نخستین نشان می دهد که درصد مرگ و میر ویروس کوید19 بین ۲ تا ۳ درصد مبتلا شدگان است درصورتی که در بیماری مرس که در عربستان و ازطریق خفاش و شتر به انسان راه پیداکرد تا50درصد گزارش شد.
وی افزود: علایم این بیماری مانند آفلوآنزا وحتی خفیف تر از آن، شامل: تب و گاهی مشکلات تنفسی مانند تنگی نفس، تندنفسی و گلودرد و آبریزش بینی است.
دکتر دهقان در مورد نحوه انتقال این بیماری خاطر نشان کرد: روش انتقال این ویروس از طریق عطسه، سرفه و تماس با فرد آلوده شده است که اغلب موارد بخاطر تماس با فرد بیمار و یا سطوح آلوده به ویروس می باشد به همین دلیل توصیه میشود ضمن رعایت بهداشت فردی ،روزانه چندین بار دستهای خود را با آب و صابون بصورت کامل و به مدت 30ثانیه بشوئید و یا با مواد ضد عفونی کننده تمیز کنیم.
معاون امور توانبخشی و دبیر کارگروه سلامت بهزیستی گلستان در ادامه بر رعایت بهداشت روانی افراد و جامعه تاکید نمود زیرا افزایش هیجانات مانند: ترس می تواند تا50 درصد سیستم ایمنی بدن را کاهش در نتیجه در مقابل این ویروس آسیب پذیر کنند.
 

کد خبر 14198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد