تخریب سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله شهر مرزی «قطور» در استان آذربایجان غربی

رییس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از تخریب ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در زلزله عصر روز سوم اسفند ماه سالجاری در شهر مرزی «قطور» واقع در استان آذربایجان غربی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، دکتر محمد رضا کاظم زاده با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی در ۱۹ روستا صد درصد تخریب شده اند گفت: از این تعداد واحد مسکونی ۳۵۰ مورد مربوط به جامعه هدف سازمان است.

وی افزود: بر اثر زلزله مذکور، ۱۵۰ مورد از وسایل ضروری مثل، یخجال، تلویزیون و...، ۶ مورد وسایل توانبخشی و ۶۰ مورد محل نگهداری دام و طیور جامعه هدف سازمان آسیب دیده است.

به گفته کاظم زاده، پس از وقوع زلزله، بلافاصله ۷تیم محب، ۸ تیم  اورژانس اجتماعی و ۵ تیم توانبخشی مداخله در بحران بصورت آماده باش در منطقه مستقر شدند که در حال حاضر دو تیم محب، دو تیم اورژانس اجتماعی و یک تیم توانبخشی به آسیب دیده گان خدمات ارایه  می دهند.

وی در ادامه همچنین بیان داشت: بر اثر زلزله شهر سلماس نیز ۱۰ واحد مسکونی جامعه هدف سازمان  و یک  واحد نگهداری دام و طیور صد درصد تخریب شدند.

وی با بیان اینکه خوشبختانه زلزله اخیر شهرهای قطور و سلماس تلفات جانی نداشت گفت: در این زلزله ۷۵ نفر مصدوم شدند که ۶۰ نفر از آنها بصورت سرپایی مداوا و بقیه به بیمارستان منتقل شدند.

کاظم زاده افزود: در این زلزله، جامعه هدف سازمان بهزیستی هیچ گونه آسیب جسمی ندیدند.  

کد خبر 14188

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =