به دنبال بهره مندی ازمعلولین توانمند در بدنه بهزیستی هستیم

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امورافراد دارای معلولیت گفت: بهزیستی به دنبال بهره مندی ازمعلولین توانمند در بدنه خود است به طوریکه در حال حاضر 8 معلول شدید به عنوان مشاور و مدیران بهزیستی فعالیت دارند

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، محمودی نژاد در جمع روسای هیات مدیره سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه افراد دارای معلولیت اظهارداشت: بیستمین استانی است که سفر می کنم و از نزدیک با مدیران انجمن های معلولان دیدار دارم و امیدوارم بتوانیم از طریق شما و شنیدن مشکلات جامعه معلولین قدم های مثبتی برای افراد دارای معلولیت برداریم.

وی افزود:  یکسری افراد هستند که دارای آسیب نخاعی هستند و حق پرستاری حقشان است اما عده ای هم دارای آسیب نخاعی نیستند اما دربستر هستند و معلولیت شدید دارند و حق پرستاری به آنها هم تعلق نمی گرفت در حال حاضر 10هزار نفر معلول آسیب نخاعی در لیست حق پرستاری قرار می گیرند.

محمودی نژاد خطاب به روسای هیات مدیره سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه افراد دارای معلولیت گفت : شما اگر به عنوان مشاور بهزیستی در امور معلولین بودید چه کاری برای رفاه معلولین انجام می دادید و چه پیشنهادی می دهید که کیفیت خدمات برای افراد دارای معلولیت بهتر شود و این نشست ها در همین راستا تشکیل شده است.

مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امورافراد دارای معلولیت تصریح کرد: بهزیستی به دنبال بهره مندی ازمعلولین توانمند در بدنه خود است به طوریکه در حال حاضر 8 معلول شدید به عنوان مشاور و مدیران بهزیستی فعالیت دارند و سعی داریم اگر معلولی تخصص داشت و توانمند بود از تخصص و توانمندی وی در راستای بهبود فعالیت ها و خدمات بهزیستی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری این نشست ها مشکلات و معضلاتی که افراد دارای معلولیت با ان روبه رو هستند را بررسی و در سال آینده اصلاح کنیم.

حمیدرضا پوریوسف مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی نیز گفت: معلولین افراد توانمندی هستند که در زمینه های مختلف فرهنگی، ورزشی، هنری، پزشکی، علمی و ... تخصص های ویژه ای دارند که می توان از حضور آنها در بدنه بهزیستی نیز استفاده کرد.

وی افزود: در بهزیستی خراسان رضوی سعی برآن شده تا معلولین را مطالبه گر تربیت کنیم اگر ما خودمان گوشی شنوا داشته باشیم نسبت به مطالبات معلولین قطعا معلولین از دیگر مسئولین و ارگان ها نیز مطالبات خود را پیگیری خواهند کرد.چرا که مطالبه گری حق معلولین به عنوان عضوی از شهروندان و مردم این کشور هستند.

در این نشست روسای هیات مدیره سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه افراد دارای معلولیت مشکلاتی که جامعه افراد دارای معلولیت در بخش های مختلف با آن روبه رو هستند را بیان کردند و پیشنهاداتی نیز در این را ارائه دادند.

کد خبر 14182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد