اختصاص اتاق مجزا برای معتادان مشکوک به کرونا در مراکز درمان اعتیاد

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور تمهیدات این سازمان برای پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز درمان اعتیاد زیر نظر بهزیستی را تشریح کرد و گفت: مراجعین هنگام ورود به مرکز از نظر وجود علایم کرونا ویروس باید غربال شوند. افرادی که دارای علایم بیماری هستند نباید در مراکز توقف داشته و تنها می‌تواند خدمات را به صورت سرپایی دریافت کنند.

مسعود آسیما در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص دستورالعمل سازمان بهزیستی برای پیشگیری از شیوع کرونا در مراکز تجمعی دفتر پیشگیری و امور اعتیاد گفت: در این مراکز علاوه بر رعایت کلیه اصول بهداشتی باید مراجعین هنگام ورود به مرکز از نظر وجود علایم کرونا ویروس غربال شوند. افرادی که دارای علایم بیماری هستند نیز نباید در مراکز توقف داشته و تنها می‌تواند خدمات را به صورت سرپایی دریافت کنند.

وی با تاکید بر این که افرادی که به معتادان خدمات ارائه می دهد باید احتیاط لازم از نظر فاصله و شست و شوی دستها رعایت کنند ادامه داد: همچنین افراد مشکوک به بیماری باید برای ادامه درمان به مراکز درمانی ارجاع داده شوند.

آسیما در خصوص تیم‌ها و مراکز سیار نیز توضیح داد: افراد ارائه دهنده این خدمات نیز باید هنگام خدمت رسانی به افراد اصول کلی بهداشتی را رعایت کرده و با مشاهده موارد دارای علایم به آنها آموزش‌های لازم را ارائه داده و سپس به مراکز درمانی ارجاع دهند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور در خصوص مراکز سرپناه شبانه (شلترها) نیز تصریح کرد: در این مراکز علاوه بر رعایت اصول کلی بهداشتی باید اتاق مجزا جهت افرادی که دارای علایم بیماری هستند در نظر گرفته شود و از تماس افراد دارای علایم با سایر مراجعین خوداری شوند. همچنین افراد مشکوک به بیماری نیز برای ادامه بیماری به مراکز درمانی ارجاع می‌شود.

آسیما در مورد مراکز اقامتی میان مدت نیز گفت: در این مراکز هنگام پذیرش افراد باید از نظر وجود علایم کووید ۱۹ مورد معاینه و غربالگری قرار گیرند و در صورت داشتن علایم تا بهبودی کامل از پذیرش آنها در مرکز خودداری شود. در این مراکز علاوه بر رعایت اصول کلی بهداشتی بهتر است افراد دارای علایم در صورت داشتن خانه تا زمان بهبودی ترخیص شوند. در غیر این صورت باید  اتاق مجزا برای افراد دارای علایم وجود داشته باشد و از تماس افراد تا زمان بهبودی با سایر افراد خدمت گیرنده و افراد سالم خودداری شود. همچنین در صورت وجود علایم شدید این افراد باید به مراکز درمانی مربوطه ارجاع شوند.

وی در خصوص مراکز اقامتی بلند مدت نیز افزود: در این مراکز با توجه به دوره طولانی تر حضور افراد در صورتی که فردی دارای علایم باشد با توجه به وضعیت بیمار می‌توان در طول دوره بیماری او را موقتا ترخیص یا در اتاق جداگانه بستری کرد ودر صورت وجود علایم شدید به مراکز بهداشتی ارجاع داد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که در مراکز ماده ۱۶ نیز افراد در زمان پذیرش مورد معاینه و غربالگری قرار می‌گیرند اظهار کرد: بهتر است افراد دارای علایم در صورت داشتن خانه تا زمان بهبودی ترخیص شوند. در غیر این صورت بایستی اتاق مجزا برای این افراد وجود داشته باشد و از تماس آنها با سایرین جلوگیری شود. همچنین از پذیرش افراد در مراکز اقامتی کوتاه مدت نیز باید تا زمان بهبودی افراد دارای علایم بیماری خودداری شود.

آسیما در پایان تاکید کرد: کلیه مسوولان، پرسنل مراکز ۱، افراد تیم‌های امداد رسان سیار و موبایل سنترها باید در دوره‌های آموزشی که به منظور پیشگیری و  کنترل کووید ۱۹ برگزار می‌شود شرکت کنند.

کد خبر 14175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =