ایجاد محدودیت در پذیرش افراد جدید در کمپ‌های ترک اعتیاد

مدیرکل و رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار بهزیستی استان تهران گفت: تاکنون مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا ویروس در مراکز تحت پوشش این سازمان در استان تهران مشاهده نشده است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، امین شاهرخی، با بیان اینکه سازمان بهزیستی همزمان با شیوع کرونا در کشور بر روی مراکز تحت پوشش خود نظارت ویژه‌ای انجام می‌دهد، گفت: مهدهای کودک از کودکان شیرخوار تا ۶ ساله را نگهداری می‌کنند. همچنین در مراکز نگهداری از سالمندان نیز افراد سالخورده حضور دارند که نیازمند انجام اقدامات ویژه‌ای هستند.
وی با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی به شکل بخشنامه به این مرکز ارسال شده است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی قبل از شیوع کرونا در کشور مطالب و بروشورهای آموزشی را به این مراکز ارسال کرد.
رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار بهزیستی استان تهران در خصوص مراکز درمان اعتیاد و کمپ‌ها نیز توضیح داد: این مراکز شرایط متفاوتی نسبت به مهدهای کودک دارند و شامل چند دسته هستند. بخشی از آنها فقط مراکز تحت نظارت بهزیستی هستند که اقدامات مقتضی برای آنها نیز انجام شد و مسئولان کمپ‌ها نیز دستورات لازم را دریافت کردند.
شاهرخی افزود: همچنین بخشی از مراکز نیز متعلق به سازمان بهزیستی است. کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر نیز دستورات لازم را به این مراکز ارسال کرده‌اند. اولین مورد ابتلا به کروناویروس قبل از سال میلادی جدید و در ماه دسامبر اعلام شد و کم کم شیوع پیدا کرد. کمیته پیشگیری هم با توجه به تجارب قبلی، پیش از این اینکه بیماری در کشور شیوع پیدا کند در خصوص این مراکز اختصاصا جلساتی تشکیل داد.
وی افزود: برای شکست چرخه شیوع بیماری‌های واگیر سه مرحله وجود دارد که شامل پیشگیری، کنترل و درمان است. در کمیته پیشگیری از بیماری‌های واگیر استان تهران، قبل از اعلام موارد ابتلا به این بیماری، در مرحله اول و دوم اقدامات خودمان را شروع کردیم.

کمبود ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مراکز درمان اعتیاد نداریم

رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار بهزیستی استان تهران ادامه داد: مرحله سوم نیز مربوط به وزارت بهداشت است و در عین حال نیز ما ارتباط تنگاتنگی با وزارت بهداشت داریم. یکی از بخشنامه های ما مربوط به مراکز درمان اعتیاد بود تا این مجموعه‌ها دچار مشکل نشوند. همچنین مواد ضدعفونی کننده نیز برای این مراکز از قبل تهیه شده است و کمبودی از جهت ماسک و مواد ضدعفونی کننده در این مراکز وجود ندارد.
شاهرخی با بیان اینکه کرونا ویروس نسبت به ویروس آنفلوآنزا کشندگی کمتری دارد، اظهارکرد: یکی دیگر از بخشنامه‌های سازمان بهزیستی تعیین هزینه ۳۰ هزار تومانی برای تهیه اقلام بهداشتی برای هرفرد حاضر در مراکز سازمان بهزیستی است. این بودجه درحال حاضر تخصیص یافته است و به شکل متمرکز به مراکز پرداخت شده است.
وی در ادامه گفت: نظارت کافی بر نحوه هزینه کرد این بودجه نیز صورت می گیرد. البته مدیران مراکز به این موضوع که پیشگیری مقدم بر درمان است واقف هستند چراکه می دانند اگر کسی مبتلا شود چه قدر هزینه‌های درمان وی بیشتر خواهد بود.

ایجاد محدودیت در پذیرش افراد جدید در کمپ‌های ترک اعتیاد
رئیس کمیته پیشگیری از بیماری های واگیر دار بهزیستی استان تهران با اشاره به اینکه دستورالعمل‌هایی نظیر اینکه پذیرش افراد جدید و ملاقات با افراد در کمپ‌ها محدود است، افزود: این اقدامات برای شکستن چرخه انتشار ویروس انجام می شود. همچنین تمام مراکز موظف هستند یک تا دو اتاق خود را به عنوان قرنطینه اختصاص دهند تا در صورت مشاهده افراد مشکوک آنها را به اتاق های مذکور انتقال دهند تا سپس آنها را به مراکز بهداشت منتقل کنند.

کد خبر 14169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد