مشکلات زناشویی عمده علت مراجعان به مراکز مشاوره ایلام است

معاون امور توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: مشکلات زناشویی بیشترین و بالاترین درصد مراجعان به مراکز مشاوره در این استان را تشکیل می دهد.

فرمان عزیزنیا با اعلام این خبر افزود: بر اساس بررسی های انجام گرفته بعد از مشکلات زناشویی به ترتیب مسایل ازدواج و تحصیل فرزندان و در زمینه اختلالات روانشناختی نیز اختلالات خلقی و اضطرابی نیز علت مراجعه عمده افراد بوده است.

وی با با اشاره به اینکه این افراد به مراکز مشاوره حضوری (خصوصی)مراجعه و یا با صدای مشاور ۱۴۸۰ تماس گرفته اند، گفت: در ۹ ماهه امسال در مجموع نزدیک به  ۹هزار نفر از مردم این استان به این مراکز مراجعه و از خدمات لازم بهره مند شده اند.

وی اظهار کرد: از مجموع مراجعان پنج هزار و ۵۴۷نفر به مراکز حضوری و سه هزار و ۳۶۸ نفر نیز با مرکز صدای مشاور تماس داشته اند.

معاون اداره کل بهزیستی ایلام بیان کرد: بر اساس بررسی انجام گرفته عمده مراجعان دارای تحصیلات کاردانی و لیسانس هستند و زنان متاهل بین سنین 20تا 30 سال بیشترین جنسیت مراجعان را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه هم اینک ۳۰ مرکز مشاوره حضوری در سراسر استان فعال است افزود: همچنین مرکز صدای مشاور بهزیستی نیز در مرکز استان فعال بوده و بصورت متمرکز پاسخگوی عموم مردم از مناطق مختلف استان است.

عزیزنیا یادآور شد: با توجه به رسالت این سازمان در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی به افراد کم توان مالی که بضاعت پرداخت هزینه  جلسات مشاوره را ندارند، در این مدت بیش از 411میلیون ریال به 274 نفر به عنوان کمک هزینه مشاوره پرداخت شده است.

کد خبر 14152

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد