مراکز نگهداری بهزیستی ضد عفونی می شوند

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : شیرخوارگاه ،مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست ،مراکز نگهداری معلولین و مراکز اقامتی افراد دارای سو مصرف مواد، ضد عفونی شده و اقدامات پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید۱۹ انجام می شود .

 
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی در کمیته پیشگیری و کنترل کووید 19  در مراکز شبانه روزی توانبخشی مراقبتی ، خانه های کوچک ، خانه های حمایتی و خانه های گروهی تحت پوشش بهزیستی استان گفت : مسئولین مراکز به محض برخورد با موارد مشکوک به ابتلا به بیماری ، مراتب را در اسرع وقت به شبکه بهداشت و بهزیستی شهرستان اعلام نمایند .
وی خاطر نشان کرد : ملاقات حضوری خانواده ها تا اطلاع ثانوی ممنوع می باشد و کلیه بازدیدها از مرکز تا برقراری شرایط عادی لغو گردیده و خدمت گیرندگان جدید صرفا در شرایط خاص پذیرش شوند .
محمدی اظهار کرد : به تمامی مراکز تحت پوشش اعم از شیرخوارگاه و مراکز نگهداری کودکان مراکز روزانه و شبانه- روزی نگهداری از معلولان، مراکز نگهداری از سالمندان، مراکز درمان و کاهش آسیب اعتیاد ، مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد و سایر مراکز ابلاغ گردیده که نظافت و شستشوی سطوح با مواد ضد عفونی کننده ، روزانه و در هر شیفت صورت گرفته و ضمن برخورداری اتاق های اقامتی از تهویه مناسب روزانه حداقل دوبار در روز نسبت به پاکسازی هوای اتاق ها ( ورود و خروج عادی هوا ) اقدام گردد .
وی افزود : با توجه به حساسیت موضوع دستورالعمل‌های عمومی در این زمینه تهیه و به تمامی مراکز تحت نظارت بهزیستی استان‌ ارسال شده است و در خصوص تعطیلی مهدهای کودک برای جلوگیری از چرخه انتقال در صورت تعطیلی مدارس و با هماهنگی کمیته بحران بهزیستی اطلاع رسانی لازم‌صورت می پذیرد .
 
 

کد خبر 14101

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد