دیدار مدیر کل بهزیستی استان سمنان با دادستان استان

دادستان سمنان در دیدار با مدیر کل بهزیستی استان سمنان گفت:در خدمات ملاک باید قانون و مردم باشند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان صبح امروز با آقای ابراهیمی دادستان دادگستری استان سمنان دیدار داشت.

در این دیدار ایزدپور را احمد پیوندی معاونت توانبخشی ، ساره امیرجان معاون اجتماعی و رعنا سورمه رئیس اداره مشارکت های مردمی اداره کل بهزیستی استان سمنان را همراهی می کردند .

علیرضا ایزدپور در این دیدار و نشست صمیمی در ابتدا گزارشی از عملکرد اداره کل بهزیستی استان سمنان ارائه داد.

ایزدپور اظهار داشت:

این اداره کل با دارا بودن 170 ریز فعالیت در قالب 5 معاونت و با بیش 300 پرسنل در 8 شهرستان استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف عام و 27 هزار نفر جامعه هدف آماری خاص در سال می‌باشد.

ایزدپور بیان داشت:انجام مشاوره های تخصصی ژنتیک و غربالگری ژنتیک در جهت کاهش معلولیتهای ناشی از ژنتیک قبل  از ازدواج و تولد تا نگهداری سالمندان و ارائه خدمات حمایتی ومراقبتی در 4 حوزه تخصصی این اداره کل حاکی از این است که بهزیستی به همه جوانب و نیازهای انسان توجه دارد.

وی گفت: بهزیستی استان در معاونت پیشگیری تنها در طرح غربالگری بینایی در سال گذشته 25 هزار کودک را مورد سنجش و ارزیابی و 180 هزار نفر را در قالب طرح‌های پیشگیرانه بصورت عام مورد آموزش و تحت حمایت قرار داده است.

ایزدپور گفت: در حال حاضر 25 مرکز مشاوره خانواده و ژنتیک تحت نظارت این معاونت قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان، افراد تحت حمایت معاونت توانبخشی را بیش از 12 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در 40 مرکز روزانه، شبانه‌روزی، کارگاه‌های حرفه‌آموزی و... خدمات دریافت می‌کنند.

ایزدپور با بیان اینکه در حال حاضر حدود 1800 نفر در معاونت اجتماعی این اداره کل مستمری دریافت می‌کنند ابراز داشت : 10 کلینیک مددکاری، 135 مهد کودک با جامعه آماری 6 هزار کودک، 10 مرکز شبانه‌روزی فرزندان، اورژانس اجتماعی و خط 123 تحت نظارت معاونت اجتماعی فعالیت دارند ضمن اینکه یک هزار و 500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش این معاونت خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

وی از اداره هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال به عنوان یکی از ادارات مهم و موثر در این اداره کل یاد کرد و گفت: برخی از فعالیت‌های این اداره در قالب جلب و جذب مشارکت‌های مردمی، مسکن مددجویی، اشتغال و تسهیلات خوداشتغالی، صدور مجوز تاسیس و راه‌اندازی مراکز غیر دولتی است و اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن 355 مرکز غیردولتی طبق اصل 44 قانون اساسی کلیه خدمات خود را به بخش خصوص واگذار کرده است.

ایشان پس از گزارش عملکرد ، رعایت ظرفیت مراکز ، معتادین متهاجر و سالمندان با شرایط خاص را در امر پذیرش با حکم قوضات و مشکلات و مسائل پیش آمده در این امرا رابیان داشتند و خواهان تداوم برگزاری جلسات تشریحی و آموزشی در خصوص ارائه خدمات مطلوب و سازنده به عموم و جامعه هدف بهزیستی شدند.

ایزدپور گفت : برنامه ریزی ، اجرا و پیگیری در بحث آسیب های اجتماعی مربوط به یک تیم تخصصی است که سازمان بهزیستی تنها یک عضو در این تیم بوده و برای مقابله و کاهش آسیب ها نیاز به همکاری بیش از پیش است و جلوگیری از برخی موازی کاری ها می باشد .

مدیر کل بهزیستی استان سمنان در پایان اظهار داشت: اداره کل بهزیستی استان سمنان با پذیرش محوریت مددکارانه و فرآیند مددکاری همواره در تلاش است تا حد توان خدمات مطلوبی را به جامعه هدف ارائه نماید.

آقای ابراهیمی دادستان استان سمنان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاشهای اداره کل بهزیستی ، پیگیری و اقدام در مسائل اجتماعی نباید بر روی کاغذ باشد و خدمات مطلوب و سازنده مستلزم تعامل و همکاری است.

وی بیان داشت : در خدمات ملاک باید قانون و مردم باشد تا بتوان به نتیجه رضایتمندی آحاد جامعه رسید و یکی از ارکان خدمت دغدغه داشتن در امر خدمتگزاری است و باید در این امر تلاش و همت بیش از پیش داشت .

ایشان در ادامه از خدمات و تلاش های بهزیستی در امر راه اندازی و ساماندهی مراکز مهر تقدیر و تشکر کردند و  فعالیت های اداره کل بهزیستی استان را در حوزه دیگر با ارزش و موثر برشمردند .

علیرضا ایزدپور افزود: این اداره کل با دارا بودن 170 ریز فعالیت در قالب 5 معاونت و با بیش 300 پرسنل در 8 شهرستان استان در حال ارائه خدمات به جامعه هدف عام و 25 هزار نفر جامعه هدف آماری خاص در سال می‌باشد.

وی گفت: بهزیستی استان در معاونت پیشگیری تنها در طرح غربالگری بینایی در سال گذشته 25 هزار کودک را مورد سنجش و ارزیابی و 180 هزار نفر را در قالب طرح‌های پیشگیرانه بصورت عام مورد آموزش و تحت حمایت قرار داده است.

ایزدپور گفت: در حال حاضر 25 مرکز مشاوره خانواده و ژنتیک تحت نظارت این معاونت قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی استان، افراد تحت حمایت معاونت توانبخشی را بیش از 12 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد در 40 مرکز روزانه، شبانه‌روزی، کارگاه‌های حرفه‌آموزی و... خدمات دریافت می‌کنند.

ایزدپور با بیان اینکه در حال حاضر حدود 10 هزار نفر در معاونت اجتماعی این اداره کل مستمری دریافت می‌کنند، اظهار کرد: 10 کلینیک مددکاری، 135 مهد کودک با جامعه آماری 6 هزار کودک، 10 مرکز شبانه‌روزی فرزندان، اورژانس اجتماعی و خط 123 تحت نظارت معاونت اجتماعی فعالیت دارند ضمن اینکه یک هزار و 500 زن سرپرست خانوار تحت پوشش این معاونت خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

وی از اداره هماهنگی موسسات غیردولتی، مشارکت‌های مردمی و اشتغال به عنوان یکی از ادارات مهم و موثر در این اداره کل یاد کرد و گفت: برخی از فعالیت‌های این اداره در قالب جلب و جذب مشارکت‌های مردمی، مسکن مددجویی، اشتغال و تسهیلات خوداشتغالی، صدور مجوز تاسیس و راه‌اندازی مراکز غیر دولتی است.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان سمنان با دارا بودن 400 مرکز غیردولتی طبق اصل 44 قانون اساسی کلیه خدمات خود را به بخش خصوص واگذار کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان کسب عنوان دستگاه برتر در جشنواره شهید رجایی در سه سال متوالی، رتبه دوم کشوری بین 31 استان در نظرسنجی رضایتمندی و تکریم ارباب رجوع، دستگاه برتر در گسترش و ترویج نماز در سال 97 و دستگاه موفق در امر ایجاد اشتغال را از موفقیت‌های این اداره کل اعلام کرد.

ایزدپور افزود: کسب رتبه دوم کشوری در بین 31 استان در جلب رضایت ارباب رجوع توسط اداره کل بهزیستی استان سمنان، نشان از آن دارد که سامان‌دهی و سیاست‌گذاری در ارائه خدمات به سمت رضایتمندی پیش رفته است.

وی گفت: شاکله سازمان بهزیستی به عنوان یکی از سازمان‌های حمایتی مبتنی بر خدمت‌رسانی به محرومین است و این نشان از پیشرو بودن این سازمان در امر میز خدمت دارد.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان سمنان با پذیرش محوریت مددکارانه و فرآیند مددکاری همواره در تلاش است تا حد توان خدمات مطلوبی را به جامعه هدف ارائه نماید.

ایزدپور تصریح کرد: میز خدمت در سازمان بهزیستی کشور با توجه به نوع نیازهای جامعه هدف برنامه‌ریزی و تشکیل شده و مرکز پذیرش و هماهنگی به عنوان یکی از مهم ترین و نوک پیکان این امر توانسته است در چند سال اخیر در پاسخگویی به مکاتبات و مراجعین حضوری در حد توان، طبق دستورالعمل‌ها و قوانین خدمات شایسته ی را ارائه نماید.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان، در خصوص وضعیت استان در حوزه سالمندی نیز گفت: جهان، ایران و استان سمنان مواجه با پدیده سالمندی است و این موضوع یک آسیب تلقی نمی‌شود.

ایزدپور ادامه داد: مواجه شدن با پدیده سالمندی نشان از وضعیت خوب در زمینه بهداشت و درمان و به تبع آن افزایش امید به زندگی در جامعه است.

وی افزود: براساس سرشماری سال 1395، حدود 9.3 درصد جمعیت کشور و بیش از 70 هزار نفر و حدود 10 درصد جمعیت استان سمنان را جمعیت سالمندی تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، برای رسیدگی به حوزه سالمندان در کشور شورای ملی ساماندهی سالمندان به ریاست وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیری سازمان بهزیستی تشکیل شده و در استان نیز این شورا به ریاست استاندار و دبیری اداره کل بهزیستی استان شکل گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان ابراز داشت: تا 30 سال آینده بر جمعیت سالمندان افزوده می‌شود و از هم اکنون باید برای این قشر در بخش‌های مختلف مانند اوقات فراغت، نشاط و حضور در جامعه برنامه‌ریزی کرد.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: در پدیده سالمندی همه مسائل روی هم اثر می‌گذارند و سه حوزه نیازهای اقتصادی، اجتماعی و روانی و بهداشت و درمان مانند زنجیر به هم متصل‌اند.

در ادامه این دیدار که به نزدیک دو ساعت به طول انجامید معاونین اداره کل بهزیستی استان به سوالات ، مشکلات و پیشنهادات حوزه کاری خود پرداختند و دادستان استان پاسخگوی ایشان بودند .

کد خبر 14086

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد