اجرای طرح «ارتقای مهارت‌های شناختی اعتیاد» درمحله‌های «پرخطر و حاشیه‌نشین» ۶ استان

معاون توسعه و پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی از اجرای طرح ارتقای مهارت‌های شناختی اعتیاد با همکاری موسسات خیریه در محله‌های پرخطر و حاشیه نشین در ۶ استان خبر داد.

فرید براتی سده در گفت‌وگو با پانا با اشاره به جزئیات طرح آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محلات پرخطر گفت: این طرح در ۶ استان آغاز شده است. موسسات خیریه زیادی در محلات پرخطر فعال هستند اما در امور آموزشی به ویژه کارهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و اعتیاد زیاد فعال نیستند و فقط در بخش‌های حمایت مالی و اجتماعی فعالیت می‌کنند.

معاون توسعه و پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی با بیان اینکه عنوان طرح «ارتقای مهارت‌هاش شناختی افراد تحت پوشش موسسات خُرد حمایتی» است، افزود: در جلسه‌ای که با موسسات خیریه برگزار شد، قرار شد با هماهنگی موسسات خیریه کار آموزش از طریق سازمان بهزیستی انجام شود. این طرح هم‌اکنون در اصفهان، شهر قدس، تهران و سیستان و بلوچستان و ... اجرا شده است و قرار است به ۸ استان تسری یابد.

براتی سده خاطرنشان کرد: برای جمعیت‌هایی که در معرض خطر ابتلا به اعتیاد هستند برنامه‌ای نداریم و روی مسائل آن‌ها تمرکز نمی‌کنیم که طی طرحی بسته‌های آموزشی تهیه شد و در بعضی استان‌ها این آموزش‌ها ارائه شدند.

وی همچنین تاکید کرد: در حال ارزشیابی طرح هستیم و با تیمی از بیرون سازمان که طرح را ارزشیبابی می‌کنند، قرارداد منعقد شده است که طرح به خوبی پیش برود و بازخوردهای خوبی نیز دریافت کرده‌ایم.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی در پایان گفت: سازمان بهزیستی در کنار دستگاه‌های دیگر در موضوع مربوط به پیشگیری، درمان، کاهش آسیب، صیانت و بحث اعتیاد فعالیت دارد و این فعالیت‌ها عمدتا با رویکرد اجتماع‌محور اجرا می‌شود.

کد خبر 14079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد