کبودراهنگ | حرفه آموزی و ایجاد اشتغال اولویت مرکز نگهداری ماده 16

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ در بازدید از مرکز نگهداری،درمان وکاهش آسیب معتادان موضوع ماده 16 گفت: اولویت اصلی این مرکز ایجاد اشتغال وحرفه آموزی مددجویان مقیم مرکز می باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان جعفری نیکو با اشاره به اینکه یکی از مشکلات معتادان پس از فرآیند درمان، اشتغال آنهاست گفت: این مرکز با راه اندازی کارگاه های حرفه آموزی در زمینه های سفال سازی، جوراب بافی، تولید البسه بیمارستانی و... مددجویان را جهت ایجاد اشتغال پایدار توانمند می سازد.

گفتنی است: فعالیت مراکز ماده 16 در راستای قانون مبارزه با ستاد مبارزه با مواد مخدر بوده و در واقع ضابطین قضایی اقدام به جمع‌آوری افرادی که در حال مصرف مواد و یا خرده‌فروشی هستند می‌کنند.

این افراد پس از جمع‌آوری در خیابان‌ها توسط نیروی انتظامی به مراکز ماده 16 ارجاع داده می‌شوند که این مراکز به صورت اقامتی اقدامات لازم را در فرآیند درمان افراد انجام می‌دهند.

افشار با اشاره به اینکه یکی از مشکلات معتادان پس از فرآیند درمان، اشتغال آنهاست گفت: این موضوع باید از طریق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود و امیدواریم این موضوع نیز مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 14066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد