تهیه بسته آموزشی پیشگیری از کرونا ویژه مهدهای کودک

تهران - ایرنا - بسته آموزشی پیشگیری از ویروس کرونا ویژه مهدهای کودک از سوی بهزیستی تهیه و معرفی شد.

به گزارش روز شنبه بهزیستی، رعایت بهداشت تنفسی و آموزش آن، رعایت بهداشت دست‌ها و آموزش آن، نظافت مرتب سرویس های بهداشتی و اتاق ها، داشتن وسایل مخصوص هر فرد و عدم داشتن وسایل مشترک، تعطیلی مهد کودک با مشاهده اولین مورد ابتلا حداقل به مدت هفت روز با نظر کمیته استانی، تعطیلی کودکستان با مشاهده دو مورد مثبت ابتلا و تعطیلی آن به مدت حداقل هفت روز با نظر کمیته استانی از جمله موارد این بسته آموزشی است.

به گزارش ایرنا، اکنون بیش از ۱۵ هزار مهدکودک شامل هفت هزار و ۵۰۰ روستامهد و مهدحاشیه ای در کشور فعالیت دارد.

 ویروس کرونا از دی ماه گذشته تا کنون بیش از دو هزار قربانی گرفته است. تقریبا تمامی جانباختگان از چین، ‌کشوری که ویروس از آنجا شیوع پیدا کرد، هستند. چهار نفر نیز در ایران بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌ اند. ایران بعد از چین دومین آمار فوتی کرونا در جهان را دارد.
بیماری جدید کرونا با نام «کووید-۱۹» از اوایل ماه دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در استان هوبی چین شیوع یافت و تاکنون ۷۵ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده و جان ۲ هزار و ۲۳۳ تن را گرفته است.

براساس آمار وزارت بهداشت،  تاکنون از ۲۸۵ فرد مشکوک تست گرفته شده و فقط نتیجه ۱۸ بیمار مثبت بوده است.

همچنین علیرضا وهاب زاده مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (جمعه) در توئیتی تصریح کرد: ویروس کرونا تاکنون ۱۸ مورد قطعی مبتلا در ایران داشته که چهار نفر آنها جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 14057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد