در رسانه| طرح مشکات در همدان اجرا می‌شود

دبیر شورای فرهنگی اداره‌کل بهزیستی همدان گفت: طرح ملی آموزش غیرحضوری حفظ قرآن ویژه نابینایان و معلولان با عنوان «مشکات» در این استان اجرا می‌شود.

حجت‌اله حاتمی، دبیر شورای فرهنگی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: شناخت و انس با قرآن و عمل به آموزه‌های قرآن توسط آحاد جامعه یکی از ضرورت‌های جامعه اسلامی است.

وی افزود: انس با قرآن و عمل به آموزه‌های آن مستلزم تعلیم قرآن به افراد جامعه است که در این بین ترویج فرهنگ حفظ قرآن و افزایش تعداد حافظان کلام وحی در کشور یکی از مهم‌ترین راهبردهاست.

حاتمی اضافه کرد: در حال حاضر به برکت انقلاب اسلامی، تعداد حافظان قرآن در سطح کشور افزایش قابل توجهی داشته است اما در این میان اکثریت جامعه معلول و نابینای کشور به دلیل مشکلاتی که با آن مواجه هستند امکان استفاده از امکانات آموزشی کشور برایشان مقدور نیست.

وی گفت: در همین راستا طرح ملی «مشکات» با محوریت آموزش غیرحضوری (تلفنی) حفظ قرآن کریم ویژه نابینایان و معلولان با همکاری امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور و سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان در سطح استان‌ها برگزار می‌شود.

حاتمی ادامه داد: در مرحله اول اجرای این طرح پس از نام‌نویسی در وب سایت www.meshkat.isqa.ir ، ارزیابی اولیه از توانمندی‌ها و میزان محفوظات جامعه هدف این طرح صورت می‌پذیرد.

مدیر روابط عمومی بهزیستی همدان گفت: پس از گروه‌بندی افراد به لحاظ سنی و میزان توانمندی، فرآیند آموزش به‌صورت غیرحضوری با استفاده از اساتید مطرح حفظ قرآن کریم در مدت ۶ ماه اجرا خواهد شد.

حاتمی با اشاره به اینکه این طرح در دو گروه سنی بالا و پایین ۱۸ سال اجرا می‌شود، ادامه داد: پس از پایان دوره، افرادی که بهترین عملکرد را در این طرح داشته باشند معرفی و تجلیل می‌شوند.

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی همدان با بیان اینکه نابینایان و معلولان استان به‌عنوان مخاطبان این طرح لازم است تا از سطح روخوانی و روان‌خوانی مطلوب برخوردار باشند، گفت: بیش از ۴۴ هزار معلول در استان همدان تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد پنج هزار و سیصد نفر دارای معلولیت بینایی هستند.

دبیر شورای فرهنگی بهزیستی همدان یادآور شد: تحقق مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن در کشور، ایجاد شرایط مناسب برای تبلیغ، ترویج و حفظ قرآن، ارتقای سطح علمی معلولان و نابینایان، ایجاد رغبت و رقابت سالم و سازنده جهت تحقق اهداف پیش‌بینی شده از اهداف اجرای این طرح است.

وی گفت: حمایت معنوی از معلولان و ارتقای روحیه معنوی ایشان، ایجاد حرکتی پویا و رو به رشد جهت ارتقای فرهنگ قرآنی کشور و ایجاد شور و نشاط بین نابینایان و معلولان از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

کد خبر 14055

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد