افتتاح اولین طرح کافه هنر با هدف کارآفرینی و  اشتغال افراد دارای معلولیت خراسان جنوبی

روز گذشته کافه هنر ویژه اشتغال معلولان که ایده آن نخستین بار در خراسان جنوبی مطرح شده بود، با هدف توانمندسازی و استفاده از ظرفیت افراد دارای معلولیت در استان با حضور کارشناس مسئول امور هنری سازمان بهزیستی کشور،مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی مدیرکل دفتر بانوان استانداری خراسان جنوبی، مدیرکل بهزیستی و تعدادی از دیگر مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی در آیین افتتاح کافه کامه اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح یکی از پروژه‌هایی هستیم که منجر به توانمندسازی معلولان می‌شود و در راستای استفاده این قشر از فرصت‌های برابر در جامعه است.

علی عرب نژاد با اشاره به اشتغال مستقیم پنج نفر در کافه هنر افزود: در این مکان علاوه بر پذیرایی از مشتریان، معلولان فعالیت‌های هنری خود را از جمله صنایع دستی، موسیقی، تئاتر و نقاشی عرضه می‌کنند که این مهم برای توانمندسازی اقتصادی معلولان تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به مزیت‌های کافه کامه در راستای شکوفایی استعداد معلولان گفت: در این طرح خواسته‌ایم با تلفیق هنر و اقتصاد فرصت ایجاد توانمندسازی را برای تعدادی از معلولان فراهم کنیم و امیدواریم طرح مذکور به عنوان طرح نمونه برای سایر استان‌ها هم قابل استفاده باشد.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: این گونه فضاها می‌تواند محیطی برای گردهمایی معلولان، افزایش خودباوری، پیشگیری از ناامیدی و افسردگی و افزایش انضباط طلبی موثر باشد.

وی از همراهی شهرداری و شورای شهر در تخصیص مکان با قیمت مناسب برای افتتاح کافه کامه قدردانی کرد.

عرب نژاد همچنین گفت: دهه فجر امسال ۳۲۲ طرح اشتغالزایی افتتاح شد که ۱۳۰ میلیارد ریال به این حوزه در راستای توانمندسازی و اشتغال افراد دارای معلولیت و جامعه هدف بهزیستی استان اختصاص یافته است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی نیز با قدردانی از پیگیری بهزیستی در جهت توانمندسازی افراد دارای معلولیت و حمایت از کارآفرینان و کارفرمایانی که حامی این افراد هستند، از اینکه مسئول کافه هنر یک بانو است، اظهار خرسندی کرد.

نفیسه نخعی افزود: بانوان ما در عرصه‌های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی توانمندی‌های بسیاری دارند که امروز نمونه آن را شاهدیم و امیدواریم این موضوع در حیطه اشتغال و توانمندی‌ها و کارآفرینی بانوان ادامه داشته باشد و متولیان و مدیران دستگاه‌های اجرایی بانوان را در ایجاد اشتغال و کارآفرینی  حمایت کنند.

در پایان این مراسم که مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی نیز حضور داشت، از عوامل راه‌اندازی کافه هنر با اهدای لوح یادبود، تقدیر شد.

کد خبر 14018

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد