تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به بهزیستی استان گیلان برای تامین اقلام ضروری مددجویان خسارت دیده از برف

در پی بارش سنگین برف در استان های گیلان و اردبیل، محمدرضا کاظم زاده رییس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور در سفر به این دو استان علاوه بر حضور در جلسات مدیریت بحران، از منازل مددجویان بهزیستی بازدید کرد و از نزدیک در جریان شرایط و وضعیت زندگی و منازل آنان پس از بارش سنگین برف قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل؛ رییس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور از آمادگی صد در صد تیم های محب، اورژانس اجتماعی و مداخله در بحران استان های گیلان و اردبیل خبر داد و افزود: خوشبختانه بارش سنگین برف در این دو استان تلفات جانی نداشت. بارش سنگین برف موجب تخریب تمام و یا بخشی از منزل مددجویان و آسیب به اموال آنان شده است.

کاظم زاده آمار احصا شده تا به امروز از خسارات بارش برف به مددجویان استان گیلان ۲۷ مورد تخریب کامل منزل، ۶۶۲ مورد تخریب بخشی از منزل، ۵۸ مورد از بین رفتن کامل وسایل ضروری زندگی، ۲۶ مورد از بین رفتن دام و طیور، ۹ مورد از بین رفتن زمین کشاورزی، و ۳۳ مورد آب گرفتگی منازل (که به طور کامل برطرف شده است) عنوان کرد و افزود: خوشبختانه آماری مبنی بر مفقود و یا تخریب وسایل کمک توانبخشی معلولان و مددجویان به دست ما نرسیده است.

وی به مسدود شدن راه های ارتباطی روستاهای استان اشاره کرد و افزود:در بازدید از روستاهای شهرستان های سیاهکل، لنگرود، فومن، املش، ماسال، ماسوله، رشت و... با توجه به مسدود بودن راهها، گاهی به صورت پیاده از منازل مددجویان بازدید کردیم و یک «سبد غذایی» که بهزیستی استان گیلان برای خانوارهای مددجو تهیه کرده بود، به آنان تحویل دادیم.

رییس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران بهزیستی خاطر نشان کرد:تمامی این آمار تا به امروز احصا شده است و قطعا تغییر می کند.  

کاظم زاده همچنین از تخصیص ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار به صورت علی الحساب برای بهزیستی استان گیلان خبر داد و افزود: این رقم برای تهیه اقلام مورد نیاز مددجویان توسط معاونت پشتیبانی سازمان تخصیص یافته است و برای تعمیر و یا احداث مجدد منازل مسکونی مددجویان، میزان خسارات باید به اطلاع و سپس تایید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برسد تا عملیات بازسازی و احداث را برنامه ریزی و آغاز کنند.

رییس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشورهمچنین از تخریب ۵۰ درصدی  مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان«رسالت» در شهرستان سراوان استان گیلان خبر داد و افزود: تمامی ۱۴۰ بیمار این مرکز به  بخش های آسیب ندیده از برف،  منتقل شده اند؛ که در اسرع وقت نسبت به بازسازی و مرمت این مرکز اقدام می شود.

کاظم زاده همچنین از تشکیل جلسه مدیریت بحران در شهرستان خلخال استان اردبیل خبر داد و افزود: این جلسه نیز با حضور مدیر کل استان اردبیل برگزار شد و بهزیستی استان تا حدودی اقلام مورد نیاز اولیه را تامین کرده است. همچنین گزارش خسارات بارش برف در این استان، پس از تجمیع کامل، اطلاع رسانی می شود.

کد خبر 13984

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =