رییس کل دادگستری استان زنجان اعلام کرد : کاهش 17 درصدی طلاق با راه اندازی سامانه تصمیم در استان

زنجان | حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در مراسم تقدیر از تلاشها و زحمات کارکنان مجموعه بهزیستی استان مرتبط با سامانه تصمیم گفت : قبل از سال 97 استان زنجان در برخی از حوزه ها از جمله افزایش آمار طلاق رنج می برد و یک نگرانی در جامعه ایجاد کرده بود به این نتیجه رسیدیم که در این بخش باید یک اتفاقی بیفتد که به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان مأموریت داده شد با همکاری برخی سازمانها و خصوصا اداره کل بهزیستی استان تدبیر و اقدامی اثر گذار انجام دهد که در این راستا با راه اندازی سامانه تصمیم در طول یک و نیم سال گذشته توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است .


وی افزود :با تلاشهای صورت گرفته و با بهره گیری ازحضور مشاوران و روانشناسان در مراکز تصمیم استان امروز با کاهش 17 درصدی در حوزه طلاق مواجه هستیم و این عدد در نوع خود ارزشمند و گامی مهم در حفظ  کانون خانواده هاست .
رییس کل دادگستری استان اظهار داشت :با راه اندازی  و فعالیت سامانه تصمیم در مرکز استان و چهار شهرستان پر جمعیت استان امروز مابا کاهش 42 درصدی ورودی  پرونده  در حوزه خانواده و طلاق به دادگستری استان هستیم .
صادقی نیارکی ادامه داد :  50 درصد زوجین مراجعه کننده به این مرکز  انصراف خود را از درخواست طلاق اعلام نموده اند، این یعنی ادامه زندگی مشترک  ، همچنین   11 در صد پرونده های ارجاعی به واحد  تصمیم با سازش همراه بود که این موفقیت را به همه عزیزان در مجموعه  بهزیستی تبریک عرض می نمایم .
عالیترین مقام قضایی استان در ادامه جلسه که مدیر کل اجتماعی استانداری زنجان نیز حضور داشت گفت :با نتایج بدست آمده در سامانه تصمیم نیاز مند حمایت خوب از این مجموعه در حوزه تخصیص اعتبار لازم از جمله  تجهیز سخت افزاری و ساختمانی  در شهرستانهای فعال هستیم و انتظار حمایت از این مراکز را داریم ،چراکه خروجی این حمایتها حفظ کیان خانواده  وادامه  زندگی مشترک زوجین است .
در این جلسه مدیر کل اجتماعی استانداری زنجان با بیان اینکه کل اعتبار سال 98  این مجموعه 4 میلیارد بوده که از این مبلغ دو میلیارد اختصاص یافته که امیدواریم الباقی اعتبار تا پایان سال  اختصاص یابد .
وی افزود :حمایت از تشکلها و سمن ها ی فعال در استان از برنامه های امور اجتماعی استانداری است و پیگیریهای لازم برای دریافت اعتباراختصاص نیافته  انجام می دهیم که در صورت محقق شدن این موضوع  مساعدت از سامانه تصمیم بعمل خواهد آمد .
محمدی مدیر کل بهزیستی استان در ابتدای جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت های سامانه تصمیم گفت: استان زنجان سیزدهیمن استان در سطح کشور است که سامانه تصمیم را  راه اندازی کرده است که کارکرد اصلی این مرکز مداخله در طلاقها و ایجاد سازش بود که ما مضاف بر این کار ها کلیه اختلافات خانواده ها را در این مرکز  رسیدگی می کنیم و در این راستا نیز توفیقات خوبی داشتیم
 وی با بیان اینکه سامانه 123 بهزیستی آماده دریافت گزارشات و تماسهای مردم  در خصوص کودک آزاری ، همسر آزاری و سایر آسیبها می باشد  که در 9 ماهه امسال تعداد 3511 مورد تماس با مرکز داشتیم که پیگیر ها و اقدامات  لازم در این زمینه انجام شده است
در پایان جلسه با اهداء لوح از زحمات و تلاشهای مدیر کل بهزیستی استان ، کارکنان سامانه تصمیم تقدیر بعمل آمد .
منبع : سایت دادگستری استان زنجان

کد خبر 13972

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد