سمیرم| قدم های لرزان در برخورد با مصرف  مواد مخدر 

طرح پیشگیری از اعتیاد درنوجوانان با همکاری آموزش و پرورش شهرستان در هنرستان پسرانه کاشانی برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان سمیرم، طرح پیشگیری و آگاهی بخشی نسبت به مصرف مواد مخدر با حضور کارشناس پیشگیری بهزیستی در مدرسه پسرانه کاشانی برگزار گردید.
داودی هدف از برگزاری این طرح را آگاهی بخشی و حساس سازی گروه در معرض خطر در جامعه نسبت به مواد مخدر دانست و گفت: موقعیت جغرافیایی کشور در بحث ترانزیت مواد مخدر، دسترسی آسان به انواع مواد و شگرد های توزیع کننده کان کلان در بحث تشویق به مصرف در برطرف سازی عوارض برخی بیماری ها و تنش های روحی و روانی، باعث گردیده امروزه پیشگیری از اعتیاد به گروهای سنی زیر دبیرستان نزول پیدا کند و این مهم مسئولیت آگاهی بخشی و تشریح واقع بینانه اعتیاد در جامعه را دو چندان میکند.
وی ضمن معرفی انواع مواد مخدر و اثرات جبران ناپذیر ی که بر عملکرد مغزی یه فرد سالم میگذارند، دروازه ورود به این مسیر را مصرف سیگار و الکل دانست و افزود: روابط نادرست با گروه دوستان به‌طور معنادار باعث افزایش میزان گرایش دانش‌آموزان به مواد مخدر می‌شود؛ آن‌ها به عنوان واکنشی در قبال قرار گرفتن مکرر در موقعیت‌های نامناسب از جمله احساس ناامنی، فشار، آشفتگی روانی، احساس حقارت، طردشدگی و بیگانگی، تعارض با والدین و مشکلات روزمره به موادمخدر پناه می‌برند. اینجاست که نقش و حمایت  والدین از یک سو و مهارت های زندگی و مدیریت رفتار ها از سوی دیگر باعث مصون سازی فرد میشود. 

کد خبر 13940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد