۹ سرپناه گذری و شبانه برای زنان معتاد در استان تهران فعال است

کارشناس پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان تهران گفت: پنج سرپناه گذری و چهار سرپناه شبانه برای زنان معتاد در استان تهران فعال است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، مریم امیدی با اشاره به این که ۱۸ سرپناه گذری در استان تهران فعال است گفت: از این تعداد پنج مرکز ویژه بانوان است که از ساعت ۹ تا ۱۴ هر روز با یک وعده غذای گرم به معتادان خدمات ارائه می کنند.

وی افزود: همچنین در این مراکز خدماتی از جمله حمام کردن، وسایل بهداشتی و مراقبتی، شستشوی لباس ها و سایر موارد ارائه می شود.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه ۱۷ سرپناه شبانه نیز در این استان به معتادان خدمات ارائه می کند، گفت: از این تعداد چهار مرکز ویژه بانوان هر روز از ساعت ۱۸ تا ۶ صبح روز بعد باز است و خدماتی مشابه سرپناه های گذری ارائه می کند.

وی ادامه داد: ۱۸ تیم سیار، ۱۱ موبایل سنتر و ۲ ایستگاه سیار دیگر نیز به همه قشر معتادان خدمات ارائه می کنند به گونه ای که افراد در تیم های سیار همان معتادان بهبود یافته ای هستند که با کوله ای از اقلام بهداشتی و مراقبتی در جمع معتادان حضور می یابند.

امیدی خاطر نشان کرد: همچنین موبایل سنترها خودروهای ون مناسب سازی شده‌ای هستند که به پاتوق‌ها خدماتی نظیر سوزن، سرنگ، لوازم مراقبتی، غذا، پانسمان زخم یا معرفی  به مراکز درمانی یا مراکز درمان اچ آی وی را انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر این که جامعه هدف بهزیستی معتادان پرخطر کارتون خواب است، اضافه کرد: معتادان در مناطق مرکزی و جنوبی تهران از لحاظ اقتصادی دارای تمکن مالی مناسبی نیستند و این امر باعث گرایش آنها به کارتن خوابی می شود، از این رو مراکزی که ایجاد شده است هدف خدمت رسانی به این افراد و کاهش آسیب های اجتماعی را دارد.

کارشناس پیشگیری از اعتیاد اداره کل بهزیستی استان تهران آموزش را یکی از مهمترین راهکارهای پیشگیری از اعتیاد عنوان کرد و گفت: باید از ظرفیت رسانه های جمعی و فضای مجازی درخصوص معرفی مواد مخدر، آسیب ها و عوارض آن عنوان کرد.

وی تاکید کرد: آگاهی بخشی از عواقب اعتیاد امکان دارد گرایش افراد را به سمت مواد کاهش دهد.

امیدی همچنین از فعالیت جزیره ای برخی از دستگاه ها انتقاد کرد و بیان داشت: هر نهادی به صورت فردی کار انجام می دهد این درحالیست که باید فعالیت ها مشارکتی باشد تا از همپوشانی کارها جلوگیری شود.

وی کمبود بودجه را از دیگر مشکلات عنوان کرد و گفت: اگر بودجه ها افزایش و در اول سال اختصاص یابد به  برنامه ریزی بهتر کمک خواهد کرد.

کد خبر 13938

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد