جلسه ستاد بحران اردبیل با حضور رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران بهزیستی کشور

جلسه ستاد بحران بهزیستی اردبیل با حضور دکتر کاظم زاده رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران بهزیستی کشور و اعضای ستاد بحران استان برگزار شد.

دکتر بهزاد ستاری مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گزارشی از فعالیت ستاد بحران بهزیستی استان ارائه داد و افزود : براساس مصوبات جلسه ستاد بحران استان سیستم های گرمایشی ادارات و مراکز بهزیستی دوگانه سوز شده و موارد ایمنی و امنیتی ساختمانهای مراکز بهزیستی مورد بررسی قرارگرفته که ساختمانها در میسر رودخانه ها واقع نشوند.

وی ادامه داد : دوره های آموزشی اطفاء حریق و پیشگیری از حوادث ناشی از سیل و زلزله ویژه کارکنان مراکز بهزیستی و مهدهای کودک پیش بینی و اجراء شده است .

مدیرکل بهزیستی استان تاکید کرد: فضاهای لازم و مناسب برای جابه جایی مراکز و اسکان بیماران روانی ، معلولین و سالمندان در مواقع بحران پیش بینی و موادغذایی و اقلام اولیه ونیاز های ضروری برای مدتی تهیه ودر انبار مرکزی نگهداری می شود.

ستاری از بازبودن راه 180 روستای خلخال خبرداد و گفت: حجم بارش برف آنقدر سنگین بود که راه تمامی روستاهای خلخال بسته شده بود و حتی برخی جاها ارتفاع برف هم سطح خانه ها ی روستایی بود که با تلاش شبانه روزی  و همت فرمانداری و دستگاههای راه و شهرسازی ، سپاه ، بسیج ، شهرداری و  پیمانکاران دستگاه های سنگین بازشد.

مدیرکل بهزیستی تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی شهرستان خلخال را 4 هزار نفر اعلام کرد وافزود : از این تعداد 1830 نفر مستمری بگیر بهزیستی هستند که 50 درصد آنها در روستاها زندگی می کنند.

دکتر کاظم زاده رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشوراز اقدامات بهزیستی استان تشکر کرده و افزود: تاکنون 14 جلسه ستاد مدیریت بحران در کشور برگزارشده ودر این خصوص دستورالعمل ها و آیین نامه ها تهیه شده است که درآن وظایف دستگاه های اجرایی مشخص و به آنها ابلاغ شده است.

وی تاکید کرد: ستاد بحران استان ها بصورت مرتب و ماهانه برگزار شود تا آمادگی کامل در امر حوادث و بحران ها داشته باشیم.

رئیس دبیرخانه ستاد مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشور به ایمنی مراکز بهزیستی اشاره و متذکر شد: ایمنی و امنیت ساختمانهای

مراکز دائما بازدید و از نگاه پدافند غیرعامل ، مدیریت بحران و تخصصی ارزیابی شود تا در حوادث غیرمترقبه با مشکل روبرو نباشیم.

وی یادآور شد: تیم محب و اورژانس اجتماعی همیشه باید آماده باشند واز تعامل و حمایت دستگاههای اجرایی ، خیرین ، موسسات خیریه و ظرفیت های بومی در حوادث غیر مترقبه استفاده کنیم.

کاظم زاده مستند سازی اقدامات و فعالیت های ستاد بحران استان ها راخواستار و نقش بنیاد مسکن در ارزیابی خانه های معلولین و مددجویان بهزیستی که در حوادث تخریب شده است را مهم دانست و گفت : بعد از ارزیابی کارشناسان بنیاد مسکن جامعه هدف بهزیستی می توانند از تسهیلات بالغ بر400 مییلیون ریال روستایی و 500 میلیون ریال شهری با کارمز پایین و مبلغ 150میلیون ریال بلاعوض بهزیستی در مناطق روستایی و 200میلیون بلا عوض بهزیستی در مناطق شهری استفاده نمایند.

کد خبر 13932

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد