آگاه سازی اجتماع محور رویکردی است در پیشگیری که در آن همه فرایند مداخله پیشگیری (تعیین مشکل، نیازسنجی، الویت بندی ، تعیین عوامل خطر و محافظ برنامه راهبردی، تعیین مداخله ، پایش و ارزشیابی) را اعضای اجتماع کوچک ( محله های شهری و روستایی ، محیط های کار( صنعتی –سازمانی –نظامی ) ، محیط های آموزشی ( برنامه خانه و مدرسه و مصون سازی ) در کنار کارشناس تسهلگر برای مجموع افراد 3 تا 65 سال تحت پوشش انجام می شود.

در رویکرد اجتماع محور مردم آزادانه و آگاهانه تصمیم میگیرند و موضوعات موثر بر ارتقای کیفیت زندگی خودشان را انتخاب و برای بهبود شرایط زندگی خود تلاش می کنند.
اجرای فعالیتهایی از قبیل :
-برگزاری نمایشگاه پیشگیری از اعتیاد همراه با جنگ شادی در سطح استان- برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد در سطح استان- برگزاری نمایشگاههای تخصصی پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح استان- برگزاری مسابقات ورزشی- برگزاری جلسات آموزشی پیشگیری از اعتیاد-پیشگیری از الکل و گل و...- برگزاری نمایشگاه عکس در سطح استان- توزیع بسته های آموزشی –تراکت-پمفلت –سی دی –کتابچه و ...-
هدف : ارتقاء سطح سلامت اجتماعی آحاد جامعه
افزایش و ارتقاء عوامل محافظتی ،پیشگیری در سطوح پیشگیری
کاهش عوامل خطر برابر اعتیاد و آسیب های اجتماعی 
ارتقا سطح کمی و کیفی خدمات درحوزه اعتیاد و پیشگیری از اعتیاد و آسیب های اجتماعی
مسئولیت : آگاه سازی و ارائه خدمات پیشگیرذی از اعتیاد در سطح 1 در جامعه هدف 
تعهدات متقابل خدمت گیرنده ودستگاه اجرایی : خدمت گیرندگان بدون هیچ تعهدی مراجعه کرده و خدمات دریافت می کنند فقط در حد رعایت حقوق شهروندی و رعایت مقررات داخلی مرکز .
ارائه خدمات برابر دستور العملهای سازمانی 

مدارک لازم برای دریافت خدمات : مدرک خاصی مورد نظر نمی باشد

مدارک مورد نیاز جهت تشکیل پرونده مدرک خاصی مورد نظر نمی باشد

مدت زمان انجام خدمت : در طول سال 
تعداد مرتبه مراجعه حضوری : سازمان در جامعه حضور پیدا می کند و مشارکت جامعه هدف را می طلبد. به طور میانگین به صورت فصلی برنامه های متفاوتی اجرا می گردد.

هزینه ها وپرداخت ها : رایگان
    
دوره عملکرد :یکساله
خاتمه توافقنامه 
چنانچه به تشخیص ریاست سازمان ومعاونت تخصصی ومقام مسئول ضرورت خاتمه توافقنامه مد نظر باشد با اطلاع قبلی و موازین سازمان و براساس دستورالعملهای اجرایی سازمان اقدام خواهد شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد