برگزاری جلسه آموزشی و توجیهی شیوه نامه رتبه بندی مراکز اقامتی میان مدت

جلسه آموزشی و توجیهی شیوه نامه و رتبه بندی مراکز اقامتی میان مدت درمان اعتیاد با حضور مدیر کل بهزیستی استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر استان برگزار شد .

  به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان، مدیر کل بهزیستی استان در این جلسه با اشاره به حدیث پیامبراکرم (ص) "پیش از آن که مورد حسابرسی قرار گیرید، خود به حساب نفستان برسید و پیش از آن که سنجیده شوید، خود نفستان را در ترازوی سنجش بگذارید و برای آن حسابرسی بزرگ آماده شوید"گفت: انتظار می رود با برگزاری جلسه آموزشی و  توجیهی جهت مراکز و رتبه بندی آنها  خدمات با کیفیت تری به بیماران ارائه شود.

حمیدرضا الوند خاطر نشان کرد: مراکز باید تمهیدات لازم را برای رعایت موارد بهداشتی اعم از بهداشت فردی و بهداشت محیط را مدنظر قرار دهند تا از ایجاد و انتقال بیماری در مراکز جلوگیری بعمل آید. 

وی گفت: تمامی مراکز اقامتی میان مدت مجاز به پذیرش معتادین متجاهر نبوده و مراکز معینی که بعنوان مرکز معین ماده 16 کبودرآهنگ در نظر گرفته شده اند نیز باید با دستور قضایی و انجام مراحل اداری نسبت به پذیرش بیماران اقدام کنند چرا که در صورت  بروز حادثه احتمالی و نداشتن دستور قضایی مسئولین مراکز خود باید پاسخگو باشند.

الوند خاطرنشان کرد: پذیرش هامی بایست براساس ضوابط،  دستور قضایی وپروتکل درمان در مراکزانجام شود  و بدون هماهنگی با پلیس مبارزه با مواد مخدر و نظر پزشک مراکز هیچگونه پذیرشی صورت نگیرد. 

مدیر کل بهزیستی استان در پایان ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت علی علیه السلام و نزدیک شدن به سال جدید و آرزوی موفقیت برا ی تمامی مرکز اقامتی گفت: انتظار اینست که با حضورفعال خود در انتخابات نقش اجتماعی خود در تعیین سرنوشت کشور را ایفا کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در این جلسه خطاب به مسئولین مراکز گفت: مسئولیتی که شما به عنوان مراکز اقامتی میان مدت دارید یک رسالت بسیار بزرگ است و شما مسئولین همانند یک زنجیر به متصل هشتید که اگر یک حلقه ازاین زنجیر جدا شود چرخه ارائه خدمات به درستی نمی چرخد چرا که این وظیفه و  رسالت انسانی است.

حمید آذرمی گفت: اصل اخلاق  و رعایت پروتکل ها در مجموعه هایی که بصورت گروهی اداره می شود باید رعایت شود.

وی خاطرنشان کرد : طرح یاری گران زندگی در چرخه مبارزه با مواد مخدردر حال اجرایی است که در این طرح  یک قالب و چار چوبی مشخص کرده که دارای انعطاف پذیری بالایی است و اجرایی کردن آن بر عهده مراکز می باشد و در این طرح همه آحاد جامعه چه در خانواده و چه در مراکز آموزشی و مراکز اقامتی همه باید یاریگر هم باشند  تا جان یک انسان را نجات دهند  و از آلوده شدن انسان های بی گناه به مواد مخدر پیشگیری کنند .

سرهنگ مومیوند جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر نیز گفت: پدیده مواد مخدر یک موضوع ناشناخته نیست و گریبان گیر بشر بوده و ما به عنوان انسانهای آزاد اندیش باید با توجه به ایه 32 سوره مائده شرایطی را فراهم کنیم که در مسیر مبارزه با مواد مخدر به سمت جلو حرکت نمائیم .

وی در ادامه افزود در بحث مسائل مرتبط با مراکز و مددجویان تحت پوشش می بایست بحث حقوق شهروندی و کرامت انسانی مد نظر قرار گیرد و در اجرایی کردن ابلاغیه های اداره کل بهزیستی، دانشگاه علوم پزشکی و تعامل با دستگاههای مختلفدر دستور کار قرار گیرد تا شاهد انتقاد از مراکز اقامتی را نباشیم .

در ادامه این دوره آموزشی مسئولین مراکز به بیان مشکلات خود پرداخته و مدیرکل بهزیستی استان، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، جانشین پلیس مبارزه با مواد مخدر به این سوالات پاسخ دادند. 

گفتنی است ادامه این جلسه آموزشی فردا برای روانشناسان مراکز و با موضوع مصاحبه انگیزشی برگزار خواهد شد. 

کد خبر 13920

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد