روند تاثیر گذار مشاوره و راهنمائی در کاهش طلاق

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه عدم شناخت صحیح و کافی زوجین از همدیگر و نداشتن مهارت های ارتباطی- عاطفی و بلوغ عقلانی مطلوب هنگام ازدواج از دلایل مهم طلاق هستند ، اعلام کرد: در 10 ماهه سال جاری بیش از یک هزار و 600 زوج متقاضی طلاق از خدمات مشاوره، مددکاری اجتماعی، روان شناسی ، حقوقی سازمان بهزیستی بهره مند شده اند.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمدمحمدی با اشاره به نقش طلاق به عنوان یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی و روند تاثیر گذار مشاوره و راهنمایی در کاهش طلاق گفت : طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق سازمان بهزیستی برای متقاضیان طلاق که به شکل خود معرف از طریق دادگستری‌ها، مراکز مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی(اورژانس اجتماعی)، خط تلفن اورژانس اجتماعی(۱۲۳)، خدمات اجتماعی سیار و یا سایر مراکز درون سازمانی و برون سازمانی اعم از دولتی و غیر دولتی  به این مراکز ارجاع داده می‌شوند، اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه سامانه تصمیم ابتدا در سال 97 در شهرستان زنجان و سپس در تابستان سال جاری در سه شهرستان خدابنده، ابهر و خرم دره راه اندازی شد، اظهار کرد : در ۱۰ ماهه سال جاری از یک هزار و 214  پرونده رسیدگی شده  قریب به 10  درصد خدمات تخصصی ارایه شده به زوجین متقاضی طلاق در سطح استان زنجان منجر به سازش قطعی گردیده است. ولی آنچه که آمارها نشان می دهد هنوز برای رسیدن به وضعیت مطلوب راه زیادی باقی است، و بهزیستی استان و مراکز مشاوره تحت نظارت آن، تمام تلاش خـــود را برای رسیدن به آن وضعیت مطلوب می نماید. اما آنچه که مسلم است، همکاری سایر دستگاه های مرتبط با موضوع طلاق نیز می تواند بهزیستی را در راه رسیدن به کاهش طلاق و آثار سوء آن در جامعه یاری نماید.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان  افزود: ارایه آموزش های تخصصی به روان شناسان فعال در این زمینه، استفاده از اساتید و روان شناسان مجرب در قالب کلینیک های تخصصی روان شناسی و مشاوره خانواده و برگزاری جلسات کارگروه کاهش طلاق هر سه ماه یک بار با حضور دستگاه های همکار در بهزیستی استان از دیگر برنامه های سازمان بهزیستی در راستای کاهش طلاق می باشد .

وی افزود: طلاق پدیده‌ای است که هیچ کودک و بزرگسالی آمادگی مواجهه با آن را ندارد همچنین عوارض جانبی طلاق برای کودکان و نوجوانان بسیار شدید بوده به طوری که تطابق و سازگاری آنان با این عوارض سه تا پنج سال طول می‌کشد و در یک سوم موارد، به یک ضربه روحــی دیرپا می انجامد.

کد خبر 13915

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد