ری | همایش یاریگران درمان در شهرستان ری برگزار شد

مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری: رویکرد سازمان بهزیستی در مقوله اعتیاد تاکید بر پیشگیری و اقدامات جامعه محور است وبرای کاهش آثار منفی اعتیاد باید با مطالعه و پژوهش جامعه را نسبت به تغییر رفتارهای اجتماعی همگام سازیم.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان ری، علی نعمتی درهمایش یاریگران درمان سمن های استان تهران که به مناسبت ایام الله فجربا حضور مسئولین مراکزاقامتی ،اعضای شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران  و بهبودیافتگان موفق  در سالن اجتماعات فرهنگسرای ولا شهر ری برگزار شد با اشاره به پیچیدگی های بحث اعتیاد، اظهار داشت: این بلای خانمانسوز، انرژی مثبت زیادی را از جامعه می گیرد، که برای کاهش آثار منفی آن باید تلاش کنیم.
مدیر بهزیستی شهرستان ری در افزود: با برنامه ریزی و انجام مطالعات و بررسی های علمی علل گرایش افراد به اعتیاد در محل کار و یا زندگی فرد، می توان راهکارهایی مناسب برای بهبود و پویایی فرد پیدا کرد.
 وی با اشاره به اینکه موضوع اعتیاد یک مقوله چند وجهی است، خاطرنشان کرد: به دلیل پیچیدگی های این موضوع، درمان فرد معتاد نیاز به تلاش و همکاری گروهی دارد افزود: برای حل این معضل در کشور، می بایست با مشارکت جمعی همه دست اندر کاران و خود معتادین و خانوائه های آنان وارد میدان شد.
 نعمتی با اشاره به فعالیت های سازمان بهزیستی در زمینه درمان اعتیاد، تصریح کرد: بهزیستی متناسب با وظایف تعیین شده ی خود  همچون سایر معضلات اجتماعی و آسیبها در این زمینه نیز از دو دهه قبل وارد صحنه شده است.
مدیر  بهزیستی شهرستان ری با اشاره به گستردگی و تولید جدید ترین انواع مواد مخدر، اظهار داشت: برای مقابله با این معضل اجتماعی نیز راه حل هایی متناسب با آن نیاز است؛ در بحث مبارزه با اعتیاد تلاش های زیادی انجام شده و با نگاه پیشگیرانه و طرح های جامعه محور، برنامه های متعددی در بهزیستی انجام شده و به رسالت قانونی، رسمی و اخلاقی خود عمل کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه بهزیستی به تنهایی متولی رفع صفر تا صد معضل اعتیاد نیست، خاطرنشان کرد : پیشگیری خط مقدم اقدامات ما است و خانواده در کنار سازمان های دولتی  و غیر دولتی می توانند کمک بسزایی در این راستا  داشته باشند.
نعمتی بر تعامل و هم افزایی بیشتر ادارات در بازپروری تاکید کرد و افزود: با تقویت دو عامل یاد شده، جامعه می تواند به نقطه مطلوب اهداف خود دست یابد چون فرد بعد از بازپروری با مشکلاتی همچون نبود سرپناه، مشکلات ارتباطی  و نبود شغل مناسب روبرو می شود که اگر این مشکلات با همراهی سایر نهادهای اجتماعی حل و فصل شود، فرد بهبود یافته در جامعه سامان می یابد و دوباره به این معضل رو نمی آورد.
مدیر اداره بهزیستی شهرستان ری در خاتمه تصریح کرد: آموزش پیشگیری از اعتیاد در مهد کودک ها از جمله برنامه های جدید بهزیستی است تا این معضل با آگاه سازی از سنین پایین  به طور بنیادی کنترل شود؛ در پایان این مراسم از بهبود یافتگان موفق تقدیر شد.

کد خبر 13862

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد