ایکنا | عمل به آموزه‌های قرآنی، سردار سلیمانی را محبوب قلب‌ها کرد

مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: آن چیزی که سردار سلیمانی را محبوب قلب ها کرد، «توجه و عمل ایشان به آموزه‌های قرآنی» بود

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسنی حلم، مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان، پنج شنبه، ۲۴ بهمن ماه در مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی و تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآن و عترت بهزیستی استان همدان اظهار کرد: پناه بردن بر قرآن، راه نجات انسان از مشکلات است.
مدیر ستاد اقامه نماز استان همدان افزود: طبق حدیثی از رسول خدا(ص) که می‌فرمایند: «هرگاه فتنه‌ها همچون پاره‌های شب بر شما همچوم آوردند به قرآن پناه ببرید»، راه تشخیص حق از باطل و نجات از فتنه‌ها و هجمه‌های روزگار پناه بردن به قرآن است.
وی با بیان اینکه نام دیگر قرآن، «فرقان» است اضافه کرد: فرقان به معنای جدا کننده حق از باطل است و کسی که به معنای واقعی به قرآن توجه داشته و خود را ملزم به ساز و کارهای این کتاب شریف کند می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد.
حسنی حلم با بیان اینکه ما در توجه به قرآن بسیار ضعیف هستیم ادامه داد: انسان در برابر قرآن سه وظیفه مهم بر عهده دارد که آن «تلاوت، تدبر در قرآن، عمل به آیات قرآن کریم» است و متاسفانه و در هر سه این موارد نیز با ضعف روبرو است.
وی با اشاره به اینکه چندی است در بخش تلاوت شاهد فعالیت‌هایی در سطح مساجد و تربیت قاریانی در این حوزه هستیم گفت: متأسفانه در بخش تدبر و عمل به آموزه‌های قرآنی با مشکلاتی روبرو هستیم.
مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: باید به جد گفت که مشکلات جامعه اعم از فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... همگی به دلیل «عمل نکردن به قرآن» است.
حسنی حلم بیان کرد: اگر دنیای اسلام در سیاست‌های خارجی خود، تنها به آیه نفی سبیل،«...وَلَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیل... خدا تا ابد اجازه نداده که کافران کمترین تسلطی بر مؤمنان داشته باشند» (نساء/ آیه ۱۱۴) عمل می‌نمودند، دیگر هیچ کس حق تسلط بر کشورهای آنها را در دنیا نداشت.

معرفت مهمترین وظیفه انسان نسبت به اهل بیت(ع)
وی اشاره‌ای به جایگاه والای اهل بیت(ع) و به طور ویژه حضرت زهرا(س) داشت و گفت: همانگونه که انسان نسبت به قرآن دارای وظایفی است نسبت به اهل بیت(ع) نیز وظایفی برعهده دارد که مهمترین آن «معرفت» است.
حسنی حلم ضمن تأکید بر شناخت حرکت‌های علمی و عملی اهل بیت(ع) در طول تاریخ گفت: «شناخت سیره اهل بیت(ع) و عمل به آن» از دیگر وظایف مسلمانان و مومنان نسبت به معصومین است.
وی با اشاره به اینکه خداوند در قرآن، پیامبر(ص) را اسوه‌ای نیکو برای انسان معرفی می‌کند گفت: محبت نسبت به اهل بیت(ع) خوب است اما پیش از آن «معرفت» نسبت به این عزیزان امری لازم است، هر چه معرفت انسان نسبت به معصومین بیشتر شود، دوستی او عمیق‌تر می‌شود.
حسنی حلم با بیان اینکه در مسائل تربیتی فرزندان خود نیز الگوبرداری از اهل بیت(ع) برای انسان نجات بخش خواهد بود گفت: هرگاه حضرت زهرا(س) بر پیامبر(ص) وارد می‌شدند، «پیامبر به او خوش آمد گویی کرده و با آن مقام والای خود در برابر ایشان می‌ایستادند، دست فاطمه(س) را گرفته و در جای خود می‌نشاندند».
مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان اینکه عمل به همین رفتار پیامبر(ص) با فرزند خود می تواند یک الگوی تربیتی ارزشمند و اثر گذار برای خانواده‌های ما باشد گفت: والدین باید با فرزندان خود با احترام برخورد کنند و آنها را از محبت اشباع کنند تا دیگر فرزند در بیرون از خانه، به دنبال محبت نباشد.

عمل به آموزه‌های قرآنی، سردار سلیمانی را محبوب قلب‌ها کرد
وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی گفت: آن چیزی که سردار سلیمانی را محبوب قلب‌ها کرد، «توجه و عمل ایشان به آموزه‌های قرآنی» بود.
حسنی حلم ادامه داد: وقتی انسان خود را بر اساس معیارهای تربیتی قرآن قرار دهد، شخص والایی همچون سردار سلیمانی تربیت می‌شود، وقتی تمام اعمال آدمی برای خدا و جلب رضایت او باشد، انسان بزرگی همچون سردار سلیمانی، محبوب قلب‌ها می‌شود.
این مقام مسئول گفت: تواضع و افتادگی، عدم تکبر، مردم داری و اخلاق مداری، کمک به ایتام و ... از ویژگی‌های بارز این سردار رشید اسلام بود که باعث شد تا ابد نام او در تاریخ ماندگار شود.
حسنی حلم ادامه داد: ایشان ۴۰ سال با تمام وجود و بدون هیچ چشم داشتی برای عظمت اسلام، انقلاب و مردم این مرز و بوم با منافقین، تکویری‌ها، مشرکین و... مبازره و جهاد کرد.
وی گفت: اگر نبود حضور موثر سردار سیلمانی در جنگ ۳۳ روزه حزب ‌الله با صهبونیست، حزب الله کارش تمام بود، حضور سردار سلیمانی، عماد مغنیه و سید حسن نصرالله در این جنگ، صهیونسیت رابه زمین زد.
مدیر ستاد اقامه نماز استان گفت: این سه تن با اتکا و اعتماد به خداوند و وعده‌های الهی و همچنین با شجاعت تمام، توانستند پس از ۳۳ روز اسرائیل را به زانو درآورند.

 

کد خبر 13840

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد