برگزاری دوره آموزشی تعیین شیوع و علل کم توانی (معلولیت)

معاون دفتر پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی کشور : قانون حمایت از افراد دارای معلولیت بستری مناسب بمنظور حمایت از طرح رصد شیوع شناسی معلولیت است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان سمنان دوره آموزشی اجرای طرح شیوع شناسی معلولیت و آمار گیری استان سمنان با حضور خانم جهانشاد معاون پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی کشور، ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان برگزار شد.

معاون پیشگیری  اداره کل بهزیستی استان سمنان و کارشناسان پیشگیری از معلولیتهای استان سمنان  ، پرسشگران و پزشکان  نیز دراین دوره حضور داشتند.

شبنم جهانشاد معاون دفتر پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی کشور در ابتدا ایام ولادت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تبریک گفتند و ایشان در ادامه اهدف این دوره را تبیین و تشریح  علل شیوع معلولیت و عوامل مؤثر در این زمینه بیان داشتند که بر اساس تعریف سازمان سلامت بهداشت جهانی افراد جامعه ممکن است در یک برهه زمانی موقت یا دائم دچار اختلال در عملکرد و محدودیت در انجام فعالیتهای روزمره  شوند که این تعریف به کم توانی شده است.

جهانشاد ادامه داد: براساس آخرین سرشماری کشور شیوع معلولیت در ایران ۱۳ صدم در هزار است و با فراهم شدن  بستر حمایت قانونی در قانون حمایت از افراد دارای معلولیت براساس قانون برنامه شششم توسعه سازمان بهزیستی کشور  برآن است  که آمار افراد کم توان و دچار معلولیت را شناسایی کند و در طرح رصد شیوع شناسی معلولیت با شناسایی این قشر از جامعه با جمع آوری اطلاعات علل شیوع آن به صورت شفاف و روشن جمع‌آوری می شود.

جهانشاد معاون پیشگیری از معلولیتهای سازمان بهزیستی کشور در پایان تصریح کرد: سازمان  سلامت بهداشت جهانی عواملی چون امکانات محیطی و محدودیت های عملکردی و محرومیتهای که در زندگی مشارکتهای اجتماعی برای فرد کم توان پیش می آید را از عوامل مهم و تاثیر گزار در زندگی فردی افراد کم توان محسوب می کند و سازمان بهزیستی با کمک این طرح اطلاعاتی را به ویژه برای افراد کم‌توان جمع آوری و سعی می‌شود زمینه‌های بروز معلولیت از جمله بیماری‌های ژنتیکی و یا علل مادرزادی مورد بررسی قرار گیرد .

علیرضا ایزدپور مدیر کل بهزیستی استان سمنان با حضور در جمع کارشناسان پیشگیری از معلولیت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را تبریک گفت و شخصیت و الگوی رفتار ی این بانوی بزرگوار را مختص همه ی انسانها در همه ی موقعیتهای جامعه  دانست.

ایزدپور آموزش و یادگیری را بعنوان یکی از ابزار پیشگیری در جامعه موثر داست و بیان داشت:انجام کار بهینه و هدفمند در این حوزه تخصصی پیشگیری از سنگینی کار در دیگر بخشهای تخصصی می کاهد و آنچه که بیشتر حائز اهمیت است توجه به بخش پیشگیری مقدم بر درمان است.

مدیر کل بهزیستی استان سمنان مداخلات روانی اجتماعی را از نیازهای بشری جامعه امروز در همه ی عرصه ها دانست و تصریح کرد:باید با بهره گیری از این آموزشها بتوان فرآیند رصد و کاهش معلولیتها را در سطح استان به نحو مطلوب تقویت نمود.

کد خبر 13826

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد