هیچ زباله‌گردی «فردی» زباله جمع‌آوری نمی‌کند

رئیس سازمان بهزیستی گفت: پیمان‌کاران شهرداری اجازه جمع‌آوری زباله و بازیافت را به هیچ فرد کودک یا بزرگ‌سال نمی‌دهند و هیچ‌کس به صورت فردی اقدام به جمع‌آوری زباله نمی‌کند.

وحیدقبادی‌دانا در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ممنوعیت پیمانکاران در به‌کارگیری کودکان زباله‌گرد، اظهار کرد: طبق رایزنی که با مسئولین شهرداری تهران شده، قرار بر این شد که شهرداری تهران پیگیر منع به‌کارگیری کودکان زباله‌گرد باشد. همچنین اجازه فعالیت به پیمان‌کارانی که از کودکان زباله‌گرد برای جمع‌آوری بازیافت در مناطق شهری استفاده می‌کنند، را ندهند. شهرداری با پیمان‌کارانی که برای جمع‌آوری زباله از کودکان استفاده می‌کنند، قرارداد نمی‌بندد و از ادامه فعالیت با آن‌ها جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان بهزیستی در خصوص کودکان کار در خیابان، بیان کرد: برای جلوگیری از فعالیت کودکان‌کار در خیابان، نیاز به همکاری بین بخشی در وزارت کشور، استانداری‌ها و شهرداری است. شهرداری‌ها بایستی مکان‌های مناسب را در اختیار سازمان بهزیستی قرار دهند.

اداره اتباع باید در خصوص کودکان کار خارجی اقدام کند

قبادی‌دانا با بیان اینکه «اداره اتباع وزارت کشور، در خصوص کودکان کار اتباع باید اقدام کند»، ادامه داد: نیروی انتظامی و دستگاه‌های نظامی و امنیتی باید باندهای مافیایی که کودکان کشورهای همسایه را به‌طور قاچاق وارد کشور کرده و از آن‌ها بهره‌کشی می‌کنند، را شناسایی کند.

وی با اشاره به اینکه «ما نگران وضعیت سلامت کودکان‌کار خیابان هستیم»، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که با همکاری‌های بین‌بخشی و بین‌سازمانی، کاری کنیم که این آسیب‌ها را به حداقل برسانیم.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: در شهرها، بازیافت هر منطقه‌ای توسط  پیمان‌کاران جمع‌آوری می‌شود و پیمان‌کاران اجازه جمع‌آوری بازیافت را به‌هیچ مجموعه و فرد دیگری نمی‌دهند.

قبادی‌دانا با بیان اینکه «از جمع‌آوری زباله به نام طلای سیاه یاد می‌شود»، گفت: جمع‌آوری زباله سودآوری کلانی دارد. هیچ‌کس به صورت فردی اقدام به جمع‌آوری زباله نمی‌کند. پیمان‌کاران شهرداری اجازه جمع‌آوری زباله و بازیافت را به هیچ فرد کودک یا بزرگ‌سال را در مناطق شهری نمی‌دهند.

وی افزود: کسانی که در جمع‌آوری زباله به‌عنوان کودکان‌کار زباله‌گرد فعالیت می‌کنند، کسانی هستند که پیمان‌کاران به‌صورت رسمی و غیر رسمی آن‌ها را به کار گرفته‌اند.

رئیس سازمان بهزیستی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فعالیت کودکان‌زباله‌گرد غیرقانونی است، آماری از این کودکان وجود ندارد، چرا که این کار زیرزمینی انجام می‌شود و در هیچ کجا اسامی این افراد ثبت نشده است.

تاسیس دانشکده‌ای برای ناشنوایان در دانشگاه آزاد اسلامی

قبادی‌دانا در خصوص دانشکده زبان اشاره، اظهار کرد: دانشکده‌ای در دانشگاه آزاد اسلامی برای ناشنوایان در دست تاسیس است. هدف ما در توانمندسازی افراد دارای معلولیت این است که تلفیق اجتماعی صورت گیرد و افراد دارای معلولیت در تمامی دانشگاه‌ها تحصیل ‌کنند. برای این کار بایستی شرایط آموزشی و فیزیکی در دانشگاه‌های مختلف کشور فراهم شود.

وی با بیان اینکه «دسترس‌پذیری و مناسب‌سازی دانشگاه‌ها باید در اولویت قرار بگیرد»، تاکید کرد: باید شرایطی فراهم شود که در تمامی دانشگاه‌ها، افراد دارای معلولیت بتوانند در آن‌جا حضور پیدا کرده و به تحصیل بپردازند. مطالبه‌گری ما این است که در تمامی واحدهای دانشگاهی مناسب‌سازی و دسترس پذیری سرلوحه کار قرار گیرد تا فرد دارای معلولیت در دانشگاه دلخواه خود حضور پیدا کند و در آن‌جا به تحصیل بپردازد.

کد خبر 13812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد