نمایشگاه توانمندی‌های سالمندان زرتشتی در یزد گشایش یافت

به مناسبت دهه فجر انقلاب، نمایشگاه توانمندی‌های سالمندان زرتشتی، با حضور تعدادی از مدیران اداره کل بهزیستی و جمعی از مسئولان محلی در مرکز توانبخشی «پوروچیستا» واقع در بلوار بسیج شهر یزد گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد؛ علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی یزد با اشاره به راه اندازی مرکز یادشده در ۱۳ سال گذشته در این شهر گفت: یکی از افتخارهای ما این است که این مرکز نسبت به راه اندازی نمایشگاه اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه  احترام به سالمندان وظیفه ماست، افزود: آنها  سرمایه‌  اجتماعی هستند و تکریم آنان گامی برای تقویت روحیه بزرگان است.

وی خاطر نشان کرد: سالمندان پدران و مادران ما هستند، نسلی که امروز امور جامعه را به دست دارد، از تربیت شدگان آنها هستند.

مسئول اجرایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه  ۱۰۰ اثر هنری از ۳۰  سالمند زرتشتی شهر یزد در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.

گیتا زندیان افزود: این آثار شامل صنایع دستی ، هنرهای تجسمی ، طراحی ، کار بر روی چوب ، سفالگری و غیره است که توسط سالمندان انجام شده است.

وی هدف از برگزاری نمایشگاه را آشنایی شهروندان با کارهای هنری این قشر ، ایجاد انگیزه بین سالمندان و ایجاد محیط شاد و با نشاط در بین اقشار مختلف دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه به مدت سه روز از ساعت ۹ تا ۱۶ عصر برای بازدید عموم مردم دایر است.

زندیان افزود: نمایشگاه یادشده امسال برای چندمین سال متوالی برپا شده و مورد استقبال شهروندان و سالمندان یزدی خصوصاً زرتشتی قرار گرفته است.

 مدیر مرکز توانبخشی پورچیستا یزد هم گزارشی از فعالیت های این مرکز ارائه کرد و گفت: این مرکز در راستای توانبخشی سالمندان کلاس های مختلفی چون کتابخوانی ، شاهنامه خوانی و نقاشی برگزار می کند.

شاهرخ باستانی اظهار داشت: ۵۰ سالمند زرتشتی از خدمات این مرکز بهره مند هستند.

در آیین گشایش  نمایشگاه جمعی از زرتشتیان سالمندان شهر یزد حضور داشتند.

هم اکنون حدود ۶ هزار نفر از پیروان این کیش ایران باستان در استان یزد زندگی می کنند، زرتشتیان ایران یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۹.۳ درصد جمعیت آن را سالمندان تشکیل می دهند.

کد خبر 13756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد