مشاوره از رویکردهای کاهش آسیب های اجتماعی است

زنجان | مدیر کل بهزیستی استان زنجان گفت : برای کاهش آسیب های اجتماعی، مشاوره یکی از رویکردهای مهم محسوب می شود که در این راستا شاهد ایجاد پل های ارتباطی مناسب با مردم توسط بهزیستی استان هستیم.


به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان محمد محمدی با بیان اینکه ارائه مشاوره یکی ار رویکردهایی است که در این راستا صدای مشاور بهزیستی یا خط ۱۴۸۰ از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب در دو شیفت به شهروندان زنجانی ارائه شده است ، افزود :  صدای مشاور توسط متخصصان و کارشناسان زبده بهزیستی تاکنون توانسته در زمینه‌ ارائه خدمات مشاوره‎ای در زمینه مشکلات فردی، تحصیلی، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک و نوجوان مشاوره تربیتی و ارجاع به مراکز تخصصی موفق عمل کند.
مدیرکل بهزیستی استان زنجان از ۱۳ هزار و ۲۹۹ تماس موفق با خط مشاوره ۱۴۸۰ در ۱۰ ماهه سالجاری خبرداد و گفت : ۱۷ هزار و ۶۳۱ جلسه مشاوره حضوری نیز توسط مراکز مشاوره دولتی و غیر دولتی برگزار گردیده است .
وی با اشاره به فعالیت مراکز مشاوره بهزیستی در دو سطح دولتی و غیردولتی اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل مراکز و دفاترمشاوره و خدمات روان شناختی تحت نظارت بهزیستی استان ۳۸ مرکز است. یک مرکز مشاوره دولتی در شهرستان زنجان و ۵ دفتر مشاوره دولتی در شهرستانهای ابهر، ایجرود، خدابنده، طارم و ماهنشان فعالیت می کنند و ۳۲ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روان شناختی حضوری غیر دولتی نیز در سطح استان دارای مجوز فعالیت می باشند.
این مقام مسئول  با اشاره به نحوه صدور مجوز برای تاسیس مراکز مشاوره، افزود: صدور مجوز مراکز مشاوره در ۳ سطح سلامت روان محلی، مشاوره عمومی، مشاوره تخصصی انجام می پذیرد.
محمد محمدی نقش مشاوره درزندگی و آشنایی افراد با نحوه تعاملات فردی و اجتماعی وتوانایی حل مسئله را مهم عنوان نمود و افزود: خدمات روانشناختی و مشاوره ای توانایی فرد را در حفظ رابطه با دیگران و تسهیل شکوفایی استعدادها افزایش داده و به بالا بردن توانایی سازگاری فرد ، و بهبود فرایند تصمیم گیری ، افزایش رضایتمندی در تمامی مراحل زندگی و اصلاح نگرش نسبت به جنبه های گوناگون زندگی کمک می نماید .

کد خبر 13752

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد