۹۸ واحد مسکونی معلولان و مددجویان بهزیستی سیستان و بلوچستان واگذار شد

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۸ واحد مسکونی مددجویان و خانوارهای دارای ۲ عضو معلول بهزیستی این استان همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه فجر واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۸ واحد مسکونی مددجویان و خانوارهای دارای ۲ عضو معلول بهزیستی این استان همزمان با هشتمین روز از ایام الله دهه فجر واگذار شد.

عزیزالله جهانتیغ روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته این تعداد واحد مسکونی همزمان با واگذاری هزار و ۶۷۳ واحد مسکونی در سراسر کشور توسط معاون وزیر و رییس سازمان بهزیستی کشور بصورت ویدئو کنفرانس به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و مددجویان بهزیستی استان واگذار شد.

وی گفت: تامین مسکن یکی از دغدغه‌های اصلی جامعه هدف بهزیستی است که در تامین آن با مشکلات زیادی روبرو هستند و بهزیستی استان با برنامه‌ریزی لازم تمام توان خود را در رفع این مشکل بکار گرفته و در این راه نیازمند کمک خیرین و نهادهای مرتبط است.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: در این ایام ۱۷واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ عضو معلول و ۸۱ واحد مسکونی به سایر خانوارهای تحت پوشش تحویل داده خواهد شد.

وی بیان کرد: این واحدهای مسکونی در قالب تفاهم‌نامه‌های مشترک و همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و مشارکت خود مددجو ساخته شده و این مددجویان از تسهیلات طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال با کارمزد پنج درصد، کمک بلاعوض سازمان بهزیستی به مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال و کمک بلاعوض مسکن محرومان به مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و خانوارهای دارای حداقل ۲ عضو معلول از کمک بلاعوض ۱۸۰ میلیون ریالی بهره‌مند شده‌اند.

جهانتیغ ادامه داد: جهت تسهیل در ساخت این واحدهای مسکونی مددجویان از پرداخت هزینه صدور پروانه‌های ساختمانی و هزینه‌های انشعاب آب، برق و گاز معاف هستند.

وی گفت: در این ایام طرح‌های اشتغالزایی مددجویان نیز با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۶۷ نفر افتتاح خواهد شد.

مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان افزود: در شهرستان زاهدان بخش کورین تعداد ۳۵ مورد اشتغال از طریق واگذاری پنل خورشیدی با همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان با تضمین خرید ۲۰ ساله تولید انرژی جهت توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش بهزیستی این استان با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 13740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رهگذر IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
    0 0
    سلام،من به عنوان یک معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی،ازشما مسوولین محترم خواستارم که بفکر مسکن ما مددجویان شهرستان چابهار نیزباشیدزیراکه من بیش از۲۰ساله که درمنزل پدری زندگی میکنم من سرپرست یک خانواده۶نفره میباشم که ازهرلحاظ محرومیم.

خدمات الکترونیک پرکاربرد