مرکز اورژانس اجتماعی محمدشهر کرج افتتاح شد

با حضور دکتر اسداله حیدری مدیر کل بهزیستی استان البرز، محمدی فلاح معاون پشتیبانی ،صدیقی معاون اجتماعی،فلاح نژاد معاون توانبخشی، فتاح پور مدیر بهزیستی کرج ، مهندس سعید صفری شهردار محمد شهر و فرمانده سپاه ناحیه محمدشهر مرکز اورژانس اجتماعی محمدشهر کرج افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز:به مناسبت گرامیداشت چهل ویکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ودر یازدهمین روز از ایام خجسته دهه مبارک فجر مرکز اورژانس اجتماعی محمد شهر افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

دکتر اسداله حیدری مدیر کل بهزیستی استان البرز ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی که آن را نتیجه تجلی اراده آهنین ملت ایران بر رژیم ستم شاهی پهلوی دانست به ملت شریف ایران تبریک و اربعین شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را به خود ایشان تبریک و به ملت فهیم ایران اسلامی تسلیت گفت.

دکتر حیدری در توضیح تأمین محل اعتبارات لازم جهت ساخت مرکز اورژانس اجتماعی محمد شهر گفت : اعتبارساخت این مرکز معادل یک میلیارد و سیصد میلیون تومان بوده که از محل بازآفرینی بافت های فرسوده تامین و به همت شهرداری ،اداره کل شهرسازی ،حوزه معاونت اجتماعی استانداری البرز راه اندازی و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود :همه مسولان به اتفاق نظر رسیده اند که مسایل اجتماعی یکی از مسایل و چالش های جدی بوده و تبدیل به یک ابر چالش شده است و اکنون یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری مسایل اجتماعی می‌باشد که مسولین به طور فصلی در مورد موضوعات خاص مطرح شده و ستاره دار باید به شخص ایشان گزارش کارداده و پاسخگو باشند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز تصریح کرد:همه مسولان به این نتیجه رسیده اند که یکی از ضرورت های انکار ناپذیر کنونی کشور ما مسایل اجتماعی خصوصاً اورژانس اجتماعی است که موظف به مداخله در بحران فردی،خانواده و اجتماعی با ویژگی دردسترس ،تخصصی و به موقع بودن هستند.

این مقام مسئول گفت :در ۹ماهه اول سال جاری ۲۵ هزار تماس با خط( ۱۲۳)اورژانس اجتماعی گرفته شده است و ۶۷ هزار مورد خدمات تخصصی ارائه گردیده است که بیشترین تماس ها مربوط به همسر آزاری با ۸/۰۴ وکودک آزاری با۶/۰۳ را شامل شده اند و بیش از ۷۰درصد خدمات درون بهزیستی و مابقی ارجاعات به دستگاه های حمایتی صورت پذیرفته است.

جامعه هدف اورژانس اجتماعی برای دریافت خدمات کودک آزاری ،همسرآزاری ، دختران و پسران فراری از منزل ، کودکان کاروخیابان ،زنان و دختران در معرض آسیب یا آسیب دیده ، خودکشی ، سالمندآزاری،اختلالات هویت جنسی و سایر افرادی که شرایط بحرانی دارند را شامل میشود.

لازم به ذکر است استان البرز در شهرستانهای کرج از سال ۱۳۸۶ ، ساوجبلاغ از سال ۱۳۹۲ نظرآباد از سال ۱۳۹۳ ، فردیس از سال ۱۳۹۶ خدمات مراکز اورژانس اجتماعی در سطوح سه گانه را راه اندازی و ارائه مینمود و اکنون نیز با راه اندازی و افتتاح ساختمان اورژانس اجتماعی محمدشهر به افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی این ناحیه نیز خدمات ارائه میدهد.

کد خبر 13707

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد