روش های بهبود فرآیند فرزندخواندگی  بین بهزیستی و دادگاه خانواده کرمان به مشورت گذاشته شد

سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده های فرزندخواندگی و صدور حکم سرپرستی - صدور مجوزهای فرزند خواندگی و پیش بینی شعبه واحد برای انجام امور فرزندخواندگی از محورهای اصلی جلسه مدیر و کارشناسان بهزیستی با رئیس دادگاه خانواده بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان جلسه هم اندیشی با موضوع فرزندخواندگی با حضور مدیرکل بهزیستی استان کرمان ، رئیس دادگاه خانواده دادگستری ، فاطمه تهرودی کارشناس فرزندخواندگی و مهرناز سعید کارشناس حقوقی فرزندخواندگی در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان کرمان عباس صادق زاده مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه بهزیستی به عنوان سازمان مسئول در موضوع فرزندخواندگی بر دارا بودن ویژگی های خاص تاکید دارد ؛ گفت : معتقد بودن به ارزش ها دینی و فرهنگی از مهترین ویژگی است که یک خانواده باید برای به سرپرستی گرفتن فرزند داشته باشد .
وی برخورداری از سطح نسبی رفاه – معیشت و علم را برای سرپرستی یک فرزند دیگر ویژگی مورد نظر نام برد و افزود : خانواده هایی که علیرغم داشتن  فرزند برای به سرپرستی گرفتن فرزندی دیگر پیشقدم می شوند ، نیت خیرخواهانه دارند که به لحاظ اجتماعی این نیت قابل توجه است .
صادق زاده برخورداری کودکان بی سرپرست از خانواده را حق این کودکان دانست و اظهار داشت : خوشبختانه در دادگاه خانواده از گذشته تا به حال با مددکاران و کارشناسان بهزیستی همکاری بسیار خوبی در به سرانجام رسیدن پرونده های فرزندخواندگی وجود داشته است . البته  سرعت بخشی در رسیدگی به پرونده های فرزندخواندگی و  صدور حکم سرپرستی  - صدور مجوزهای فرزند خواندگی و پیش بینی شعبه واحد برای انجام امور فرزندخواندگی می تواند سیر مراحل کار را بهبود بخشد .
حجه الاسلام محمد شفیعی رئیس دادگاه خانواده کرمان  نیز همکاری و تعامل با بهزیستی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت : راه اندازی سامانه تصمیم و ارائه خدمات مشاوره ای نیز از دیگر اقداماتی است که بسیار به حل اختلافات خانوادگی و تضمین امنیت فرزندان در خانواده کمک می کند .
وی  طفل محوری و رعایت مصلحت طفل به ویژه در مورد کودکان  بی سرپرست یا بدون سرپرست موثر را ضرورت قانونی توصیف کرد و اظهار داشت : بر اساس مصالح کودک هر گونه همکاری قانونی باعث تحقق این حق می شود .
مدیرکل بهزیستی استان کرمان در ادامه حضور در مجتمع قضایی شهید بهشتی با حجه الاسلام محمود محمدی قاضی شعبه 3دادگاه خانواده  نیز دیدار و در موضوع فرزندخواندگی گفت و گو کرد .

کد خبر 13692

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد