مرکز جامع توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبودیافته در کرمانشاه افتتاح شد

مراسم افتتاح مرکز جامع توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبودیافته به نام(حیات دوباره) تحت نظارت بهزیستی کرمانشاه امروز 21 بهمن ماه همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهر کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه، مراسم افتتاح مرکز جامع توانمندسازی و جامعه پذیری معتادان بهبودیافته به نام(حیات دوباره) تحت نظارت بهزیستی کرمانشاه امروز 21 بهمن ماه همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهر کرمانشاه افتتاح شد.

در آئین افتتاح این مرکز مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر، معاونین بهزیستی استان، مدیر بهزیستی شهرستان کرمانشاه و جمعی از کارشناسان مربوطه نیز حضور داشتند.

دکتر رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در این مراسم  گفت: هدف از راه اندازی این مرکزتکمیل چرخه درمان و پیشگیری از لغزش مجدد معتادان بهبود یافته ،خصوصاً افرادی که از مرکز ماده ۱۶ ترخیص می‌گردند،می باشد. 

دکتر رضوان مدنی با اشاره به اینکه مرکز توانمندسازی و صیانت اجتماعی  کرمانشاه دارای ظرفیت ۳۰ نفر بوده و  ویژه آقایان میباشد،گفت :مددجویان به صورت رایگان و شبانه روزی برای مدت چهار ماه یعنی ۱۲۰ روز از خدمات مرکز شامل دریافت خدمات حمایتی روانشناختی و ارتقاء مهارت های شغلی، جستجوی شغل، بازگشت به کار و جستجوی سرپناه یا مسکن و بازگشت به شبکه اجتماعی علی‌الخصوص خانواده را با کمک مددکار دریافت می کنند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه هدف از راه اندازی این مرکز را ایجاد محیطی امن، حمایت‌گر و عاری از مواد اعتیاد آور برای بهبود یافتگان بی خانمان و بازگشت به جامعه از طریق توانمندسازی فرد جهت یافتن فرصت های شغلی و یا تهیه سرپناه عنوان کرد و خاطرنشان نمود: افزایش دسترسی به خدمات حمایتی پس از درمان، ارتقای سلامت روانی اجتماعی افراد بهبود یافته به منظور مانایی در درمان، ایجاد یا تقویت شبکه اجتماعی افراد بهبود یافته و آماده ساختن خانواده جهت پذیرش فرد بهبود یافته را از دیگر اهداف راه اندازی این مرکز می باشد.

 این مسئول یادآور شد: افرادی که در مدت ۱۲۰ روز اقامت نتوانند به اهداف مرکز دست یابند ،می توانند با نظر مسئول مرکز به مدت دو ماه دیگر با پرداخت تعرفه ابلاغی از سوی سازمان بهزیستی در مرکز اقامت نمایند.
وی گفت: اقامت در مرکز اجباری نبوده و افراد می‌توانند در هر زمان که تمایل دارند نسبت به ترک مرکز اقدام نمایند.

شمشیری دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه نیز با تقدیر از تلاش های مدیرکل و مجموعه بهزیستی استان در راستای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، گفت: راه اندازی این مرکز کمک بزرگی در زمینه ماندگاری درمان معتادان بهبودیافته خواهد بود.

وی گفت: کمبود این مرکز در استان وجود داشت که با تلاش های بهزیستی خوشبختانه شاهد افتتاح چنین  مرکزی هستیم که چرخه درمان اعتیاد را تکمیل می کند و قطعا  هزینه کردن در این زمینه یک نوع سرمایه‌گذاری محسوب میشود.

سرهنگ دلیری رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان کرمانشاه و معاون فرماندار کرمانشاه نیز در سخنانی از تلاش های مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه در حوزه های مختلف پیشگیری از آسیب های اجتماعی تجلیل کردند.

کد خبر 13688

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد